برتری مازندران در تولید مواد اولیه صنعت ساختمان\

برتری مازندران در تولید مواد اولیه صنعت ساختمان

  • کد خبر: 213332
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1397 - 14:06

استنادنیوز؛مازندران در تولید مواد اولیه مربوط به ساختمان و در حوزه ساخت از ‏استان‌های برتر کشور است و از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است‎

به گزارش روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری در نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت که در دانشگاه ‏ مازندران در بابلسر برگزار شد اظهار کرد: باید به عنوان دستگاه اجرایی نقش کوچکی در این رویداد داشته باشیم‎.
‎ وی با اشاره به اینکه این رویداد به مدت سه روز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه ‏توسعه و صنعت ساختمان باید ببینیم در کجا قرار داریم و کجا باید برویم‎.
‎ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه صاحبان رشته‌های مهندسی و نظام مهندسی از قشر جوان هستند ‏که جای افتخار دارد تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به تکنولوژی جدید در صنایع ساختمان و حوزه ساخت وجود دارد چراکه ‏نباید عقب‌تر از کشورهای دیگر باشیم‎.
اصغری افزود: مازندران در تولید مواد اولیه مربوط به ساختمان و در حوزه ساخت از استان‌های برتر کشور است و از اقلیم‌های ‏متفاوتی برخوردار است‎.
‎ وی گفت: پس از اینکه این مازندران نیاز خود را در تولید مواد اولیه ساختمانی برطرف کرد به فکر صادرات آن به استان‌های ‏دیگر و کشورهای مختلف هستیم که البته باید به کیفیت، حوزه معماری و سازه بیشتر توجه کرد‎.
‎ این مسئول با تاکید بر اینکه باید به کیفیت محصولات و خدمات بیشتر در این همایش توجه شود بیان کرد: زلزله‌های مختلفی که ‏در کشور اتفاق افتاد می‌تواند تحربه خوبی برای این امر باشد که نظام مهندسی در کجا قرار دارد و چه نقشی می‌تواند ایفا کند‎.
‎ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه مواد پلیمری زیادی در مازندران همانند مصالح ‏ساختمانی تولید می‌شود اما نباید از سایر صنعت در کشورهای در حال توسعه عقب بمانیم‎.
‎ اصغری بر لزوم به روز بودن مهندسی ساخت تاکید کرد و گفت: نمی‌توان در صنعت کشاورزی نگاه 20 سال گذشته را اجرا کرد ‏و اصل رقابت در این روزها در صنعت مهندسی بیشتر خود را نشان داده است‎.
‎ وی اظهار کرد: برخی‌ها در دولت قبل بدون مجوز در صنعت ساختمان سود فراوانی را به دست آوردند و اینجا است که خلایی ‏که در کشور شاهد هستیم مباحث مربوط به مهندسی مانند ایمنی در ساخت است‎.
‎ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد‎: ‎‏ بازرسان در بحث ساختمان خوب درخشیدند و کاهش چشمگیری ‏در بروز حوادث در سال 97 نسبت به سال 96 داشته‌ایم‎.
‎ اصغری با بیان اینکه دولت بحث اشتغال را نیز جدی گرفته است تصریح کرد: به دنبال به روز کردن بافت‌های فرسوده هستیم و ‏تسهیلاتی برای آنها در نظر می‌گیریم و برای انها اشتغال ایجاد می‌کنیم‎.
‎ وی در پایان با اشاره به اهداف این رویداد گفت: هدف این همایش انتقال اطلاعات و تجربیات و تبادل مهارت‌های مختلف به ‏یکدیگر است.‏‎



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار