اولویت اول تخصیص اعتبارات سمنان به پروژه های تامین آب است\

اولویت اول تخصیص اعتبارات سمنان به پروژه های تامین آب است

  • کد خبر: 213335
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1397 - 23:47

استنادنیوز؛چاوشی استاندار سمنان اظهار داشت اعتبارات لازم برای پروژه‌های تأمین آب در استان سمنان نسبت به هر پروژه دیگری در اولویت قرار دارد

استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان شاهرود که در شاهرود برگزار شد، از پیگیری در خصوص اجرای پروژه‌های تأمین و انتقال آب به شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف انشاءالله تا قبل از هفته دولت امسال ۳۰۰ لیتر در ثانیه به شبکه آب شهرستان شاهرود افزوده می‌شود.
 وی با اعلام این خبر اظهار داشت: در فصول گرم سال، شهرستان شاهرود ۱۵۶ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد، که تمهیدات لازم انجام شده است تا از منابع آب موجود در استان و شهرستان عملیات تأمین و انتقال آب به شاهرود، حدود ۲۲۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه شاهرود می‌شود و این چیزی بیشتر از نیاز فعلی این شهرستان به آب شرب است.
 استاندار سمنان همچنین از پیگیری در خصوص تأمین آب برای شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: تا کنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است که در حال حاضر حدود یک کیلومتر از این پروژه بلاتکلیف مانده است و در صورت تکمیل این پروژه ۸۰ لیتر بر ثانیه به شبکه آب شهرستان شاهرود نیز اضافه خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: اعتبارات لازم برای پروژه‌های تأمین آب در استان سمنان نسبت به هر پروژه دیگری در اولویت قرار دارد.
چاوشی در ادامه تصریح کرد: شرایط ما در کشور از استان‌های دیگری که کویری هم نیستند به مراتب خیلی بهتر و مطلوب‌تر است و این به جهت مدیریت مطلوب در بحث مصرف و فرهنگ بالای مردم استان در بحث مدیریت بهینه مصرف آب است و انشاءالله این مدیریت مصرف در همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، شرب و صنعت تداوم داشته باشد.
گفتنی است استاندار سمنان باتفاق فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی به سرکشی از منابع آبی شهرستان شاهرود پرداختند و در راستای صیانت و حفاظت از منابع دستورات لازم را صادر نمودند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار