رشد چشمگیر اورژانس اجتماعی در دولت تدبیروامید/ کاهش سیر صعودی طلاق در مازندران\

رشد چشمگیر اورژانس اجتماعی در دولت تدبیروامید/ کاهش سیر صعودی طلاق در مازندران

  • کد خبر: 213354
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1397 - 09:20

استنادنیوز؛دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این هفته ساری بیان کرد خوشبختانه پایگاه های اورژانس اجتماعی در دولت تدبیروامید رشد چشمگیری داشته است.

دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این هفته ساری با گرامیداشت هفته بهزیستی به ارائه دستاوردها و چالش های این نهاد مهم پرداخت و از همه مسئولان و مردم خواست برای کاهش معضلات اجتماعی دست به دست هم دهند و موفقیت های حاصل شده در سال‌های اخیر را تداوم بخشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران، دکتر آرام در ابتدای اظهاراتش گفت: از اهداف اصلی سازمان توزیع فراگیر عدالت و توانمند سازی جامعه هدف است که در زمره ۱۵۰ هدفی است که سازمان بهزیستی برای بهینه سازی زندگی جامعه هدفش آن را دنبال می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: با توجه به تفاوت معضلات در جوامع مختلف باید نحوه زندگی بهینه را بیاموزیم و این نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی در تمامی سطوح است.

دکتر آرام با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها برای ما جدی است افزود : اصول تخصصی بودن خدمات، به موقع بودن خدمات و در دسترس بودن خدمات سه اصل مد نظر ما برای ایجاد شرایط بهتر برای جامعه هدف است و در همین جهت خدمات غیرفعال را فعال کردیم و توانستیم معضلات را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد : با توجه به تاکید جدی مقام معظم رهبری بر حل معضلات اجتماعی بهزیستی از طریق اورژانس های اجتماعی وارد میدان شده و پل ارتباطی تلفن ۱۲۳ مردم با بهزیستی است که همواره و شبانه روزی در خدمت مردم است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: اگر ضرورت داشته باشد نیروی تخصصی به محل اعزام می‌شود و حتی اگر فرد آسیب دیده نیاز به پیگیری مداوم داشته باشد ما تا زمان بهبود وی را همراهی خواهیم کرد و درمان تخصصی را ارائه خواهیم داد.

دکتر آرام در ادامه به تشریح برخی از موفقیت های اداره‌کل بهزیستی مازندران پرداخت و گفت: خوشبختانه پایگاه های اورژانس اجتماعی در دولت تدبیروامید رشد چشمگیری داشته است و حضور ما در مناطق آسیب پذیر، حاشیه شهرها، سکونت گاه‌های غیر رسمی و محلات کمتر برخوردار در سراسر استان پررنگ است.

خدمت دیگر اورژانس اجتماعی کاهش طلاق است، چون طلاق خودش می‌تواند منشا آسیب های جدید باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی جامع در استان شاهد کاهش سیر صعودی طلاق در مازندران هستیم و این نشانه همکاری همه دستگاه‌ها است به خصوص قوه قضائیه که جا دارد اینجا از مسئولانش تشکر کنم.

برنامه جامع کاهش طلاق در استان تدوین شده که بر اساس آن قرار شد قوه قضائیه همه پرونده های طلاق را قبل از سیکل قضایی به بهزیستی ارجاع دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: از سال ۹۲ تا ۹۶ با مشاوره های به موقع ما بیش از ۶هزار زوج سازش کردند و این یعنی جلوی آسیب حاصل از طلاق در ۱۲هزار خانواده گرفته شده. که بعنوان نمونه جالب است بدانید ما سال‌های گذشته جزو استان‌های بالای طلاق بودیم و حالا جزو استان‌های متوسط هستیم که این موفقیت چشمگیری است.

دکتر آرام عدم آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی را اصلی‌ترین دلیل طلاق دانست و از همه خواست پیش از ازدواج مشاوره ها را جدی بگیرند و از خدمات تخصصی بهزیستی از جمله تلفن ۱۴۸۰ که به صورت رایگان مشاوره خانوادگی می‌دهد استفاده کنند.

در حوزه ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت ها غربالگری شنوایی و بینایی را انجام می‌دهیم و کودکان ۳تا ۵سال هرساله مورد چکاپ بینایی قرار می‌گیرند. ما سال گذشته ۳۶هزار کودک را مورد غربالگری قرار دادیم و در همین فرایند از معلولیت ۸۰ کودک جلوگیری کردیم.

وی اعتیاد را از دیگر معضلات جدی اجتماعی دانست و اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه شورای مبارزه با مواد مخدر موفقیت های مهمی حاصل شده است.

بر اساس شیوع شناسی سال ۹۲ در کل کشور ما رتبه دوم کشور را در مصرف مواد مخدر داشتیم که الحمدالله با تلاش همه در طی ۳الی ۴سال اخیر در سال ۹۵ از رتبه دو به رتبه چهارده و به گواهی رتبه بیستم تنزل پیدا کردیم .

این مقام مسئول با قدردانی از حمایت خیران، نوع دوستان و همیاران بهزیستی مازندران گفت: ما در استان ۱۸ مرکز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست داریم که از بیش از ۱۸۰ کودک در آنها نگهداری می‌شود که همه این مراکز توسط خیران ایجاد شده و مدیریت می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: ۲۴۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران هستند که جمعیت بسیار زیادی است، به همین خاطر از هم استانی های خودم و خیران و نوعدوستان خواهش میکنم که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند تا با هم جامعه بهتر و کم آسیب تری را داشته باشیم.

مثل همیشه هم خدا را شاکرم که به من این فرصت را داد تا خادم بهترین بندگانش باشم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار