چگونه از ابتلا به تب کریمه کنگو جلوگیری کنیم\

چگونه از ابتلا به تب کریمه کنگو جلوگیری کنیم

  • کد خبر: 213357
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1397 - 10:25

استنادنیوز؛مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: رعایت بهداشت و سمپاشی جایگاه و بدن دام ها ، خودداری از کشتار غیر مجاز دام درخارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و.. از راههای جلوگیری به این بیماری است

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید احمد طاهری با اشاره به برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی مهارتی دو روزه آشنایی با بیماری های دام سنگین در روستای بالامرزناک از توابع مرکز جهاد کشاورزی گتاب شهرستان بابل ، اظهار کرد: ارائه توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری و کنترل بیماری از جمله، رعایت بهداشت و سمپاشی جایگاه و بدن دام ها به منظور مبارزه با کنه ها، گام مهمی در پیشگیری از بیماری در دام است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری های ویروسی قابل انتقال بین انسان و دام است واز طریق گزش کنه و یا آلودگی با ترشحات دام انتقال می یابد و در فصول گرم که کنه ها بیشترین فعالیت را دارند،این بیماری ، بیشترین واگیری را نشان می دهد.

این مسئوول در باره راه های پیشگیری از این بیماری به انسان بیان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری و کنترل بیماری از جمله، بهداشت و سمپاشی جایگاه و بدن دام ها، استفاده از لوازم حفاظت فردی مانند، چکمه و دستکش و ماسک به هنگام تماس با دام زنده، خودداری از کشتار غیر مجاز دام درخارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی ، خودداری از برداشتن کنه های روی بدن دام و له کردن آنها، استفاده از دستکش به هنگام خرد کردن گوشت و سایر فرآورده ای گوشتی و.... .از راه های جلوگیری از بيماری تب كنگو است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار