مولدان اقتصادی به بدهکاران اقتصادی تبدیل می شوند\

مولدان اقتصادی به بدهکاران اقتصادی تبدیل می شوند

  • کد خبر: 213403
  • چاپ
  • انتشار: 02 مرداد 1397 - 07:40

استناد؛ دبیر انجمن صنایع تولید و صادرکنندگان کنستانتره و آبمیوه ایران گفت:تعطیلی صنایع علاوه بر از دست رفتن بخشی از اشتغال موجب تبدیل مولدان اقتصادی به بدهکاران اقتصادی می شود که نتایج آن گریبان اقتصاد کشور را می گیرد.

ولی‌الله داودآبادی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود مواد اولیه در داخل کشور را دلیل ممنوعیت عنوان کرده است، افزود: صنایع  آبمیوه و کنسانتره روزانه نیازمند 12 هزار تن مواد اولیه هستند در حالی که در سال های اخیر به دلیل شرایط  بد اقتصادی تعداد زیادی کارخانه تامین مواد اولیه غیر فعال شده اند و امروز تنها یک کارخانه با تولید تنها 500 تن فعال است که برای تامین نیاز صنایع کافی نیست.

وی پرک نارنگی، پالپ پرتقال و دایس هلو را عمده ترین مواد اولیه ای برشمره که صنایع تولید آبمیوه و کنسانتره با بحران تامین آن ها روبه رو هستند.

داودآبادی ادامه : همچنین افزایش قیمت مواد بسته بندی از دیگر مشکلات این صنعت است، به طور مثال قیمت هر کیلو گرم پت در مدت زمان کوتاهی از 6 هزار تومان به 18 هزار تومان افزایش داشته است.

دبیر انجمن صنایع تولید و صادرکنندگان کنستانتره و آبمیوه ایران نتیجه جلوگیری از تامین نهاده‌‌های مورد نیاز تولید آبمیوه کشور را افزایش واردات آبمیوه‌‌های خارجی و قاچاق در بازار کشور دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار