مازندران رتبه دوم در اختراعات سطح 2 را به خود اختصاص داد\

مازندران رتبه دوم در اختراعات سطح 2 را به خود اختصاص داد

  • کد خبر: 213441
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1397 - 19:47

استنادنیوز؛جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان مازندران اظهار کرد مازندران از میان 31 استان، پس از تهران رتبه دوم در ثبت اختراعات سطح 2 را به خود اختصاص داده است

محسن جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان مازندران  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در جلسه شورای اطلاع‌رسانی مازندران اظهار کرد: این بنیان در سال 89 در استان راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون فعالیت های متعددی در حوزه نخبگان در استان انجام می شود.
وی افزود:بنیاد نخبگان جهت پذیرش و هدایت نخبگان سن و سال و گروه خاصی نمی‌شناسد بلکه هر فردی در هر جایگاهی و در هر سنی از دبستانی گرفته تا کهنسال را شامل می‌شود که در این میان بخش فاخر و مهم  را دانشجویان و افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند
این مسؤول گفت: یکی از طرح‌های خوب بنیاد نخبگان طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب) است که در سال‌جاری 50 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 500 دانشجو از گلوگاه تا رامسر زیر پوشش بنیاد قرار گرفته اند.
جهانشاهی اظهار کرد:بنیاد در اجرای این طرح دخالتی ندارد و آموزش پرورش بازوی اجرایی در این طرح می باشد که از پایه چهارم دبستان شروع و تا دیپلم دوره های کشف استعداد گذرانده می شود و هدف این است که دانش آموزان را به سوی رشته های مورد علاقه شان سوق دهیم.
وی یادآور شد: طرح شهاب ابتدا در مدارس ناحیه یک و دو ساری اجرا شده بود و به مرور زمان اکنون در سراسر استان جایگاه خود را پیدا کرده است.
رئیس بنیاد نخبگان مازندران بیان کرد: مازندران استان متفاوتی است که از گلوگاه تا رامسرحدود 200 دانشگاه متفاوت مستقر دارد که همه آنها در رشته‌های مختلف در تولید محتوا نقش دارند و این دانشجویان را باید به‌گونه‌ای هدایت کنیم که دغدغه اشتغال دانشجویان کاهش یابد و پس از فارغ‌التحصیلی مستقیماً وارد کسب و کار شوند.
جهانشاهی افزود: مازندران از میان 31 استان، پس از تهران رتبه دوم در ثبت اختراعات سطح 2 را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه باید به نخبگان بیشتر بها بدهیم، اظهار کرد: اگر نخبه‌ای پشت میز بنشیند و تحرک علمی از او گرفته شود، در حق او جفا شده است.
جهانشاهی در پایان گفت: این توهم که نخبگان سایر استان‌ها نسبت به نخبگان بومی برتری دارند را باید به‌دور بیندازیم، باید رهایی از مشکلات را به جامعه نخبه استان بسپاریم و از آنها راه حل بخواهیم و باید به این باور برسیم که نخبگان می‌توانند با ایده‌های خود ثروت تولید کنند و مشکل‌گشا باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار