64 در صد از سیم کارت های فعال مازندران از اینترنت همراه استفاده می کنند\

64 در صد از سیم کارت های فعال مازندران از اینترنت همراه استفاده می کنند

  • کد خبر: 213442
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1397 - 20:56

استنادنیوز؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران  بیان کرد: مازندران دارای چهار میلیون و 200 هزار سیم کارت فعال است که 64 در صد از سیم کارت های فعال استان از اینترنت همراه استفاده می کنند

یدالله طهماسبی صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مازندران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود دو میلیون و 500 هزار نفر مشترک تلفن همراه دارد.
وی افزود: ظرفیت پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ است و پهنای باند  زیر بار استان 80 گیگ است  که تنها از 44 در صد از ظرفیت استان استفاده می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران  بیان کرد:استان مازندران جزو استان های پیشرو در کشور است 50 تا 60 در صد از زیر ساخت های استان استفاده می شود و تلاش بر این است که از تمام ظرفیت های استان برای پیشبرد توسعه استان در ict و ایجاد اشتغال استفاده شود.
طهماسبی تعداد کل سیم کارت های استان را حدود هفت میلیون اعلام کرد که از این تعداد چهار میلیون و 200 هزار سیم کارت فعال است که 64 در صد از سیم کارت های فعال استان از اینترنت همراه استفاده می کنند.
وی تعداد شهرهای دارای پوشش نسل ۲، ۳ و ۴ را ۵۸ شهر بیان کرد و گفت: تعداد روستاهای دارای پوشش تلفن همراه دو هزار و 345 و همچنین دو هزار و ۷۵ روستا نیز دارای اینترنت ADSL می باشند و تعداد روستاهای برخودار از اینترنت بیسیم هزار و ۶۰۵ روستامعادل 86 درصد برآورد شده است.
طهماسبی ادامه داد: تعداد روستاهایی که با رومینگ از اینترنت بهره مند هستند  هزار و ۵۳۹ روستا معادل ۵۳ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت روستایی ۵۳۲ دفتر و تعداد روستاهای بهره مند شده از دستگاه ای تی ام ۴۸ روستااست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه ۹۱۹ هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان داریم گفت: ۱۵ درصد استان از پورت اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.
طهماسبی، از برگزاری ۶۰ رویداد استارتاپی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ گروه استارتاپی از این رویدادها استخراج شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به مازندران بوده است و شاهد افزایش ۳۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی در این بخش هستیم و رتبه هفتم کشور را دارا هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار