تشکیل صندوق پژوهش فناوری مازندران با اعتبار سه میلیارد تومان\

تشکیل صندوق پژوهش فناوری مازندران با اعتبار سه میلیارد تومان

  • کد خبر: 213446
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1397 - 23:20

استنادنیوز؛معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران از تشکیل صندوق پژوهش فناوری استان با اعتبار سه میلیارد تومان در استان خبر داد

معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران در نشست کسب و کار دانش بنیان اظهار کرد: چند دهه اخیر اقتصاد ما مبتنی بر فروش منابع طبیعی و خام فروشی بود و توجهی به حوزه فناوری و ایده پردازی فناورانه نشد و فروش منابع طبیعی به تنهایی درآمد ارزی به همراه ندارد و سهم محصولات فناوری از کل گردش اقتصادی کشور حدود نیم درصد است.
وی با بیان اینکه در کشور ۴۰ پارک علم و فناوری و ۲۰۰ مرکز رشد فعالیت دارد اظهار داشت:  سال گذشته موفق شدیم پارک علم و فناوری استان را به سطح ۲ ارتقا دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران به پراکندگی جمعیت و سطح بالای نوآوری در مازندران اشاره کرد و افزود: نمی توان برای تمامی نقاط استان پارک ایجاد کرد و شبکه نوآوری و فناوری می تواند این خلا را پر کند.

وی با بیان اینکه مازندران در مجامع بین المللی در میان بسیاری از پارکهای دنیا شناخته شده است. ادامه داد: در آینده نزدیک برای گسترش فعالیت شرکت ها ، پردیس علم و فناوری در کنار برخی دانشگاههای مازندران احداث می شود.
معتمدزادگان با بیان اینکه یکی از مراجع رسمی ارزیابی اختراعات برای ثبت در کشور تبدیل شده ایم گفت: سال قبل حدود ۱۰۰ طرح برای اختراع مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی از تشکیل صندوق پژوهش فناوری استان با اعتبار سه میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت:همچنین مرکز کسب و کارهای اینترنتی و فاوا نیز در استان در حال راه اندازی است و در حال حاضر مقدمات راه اندازی شبکه نوآوری و فناوری استان هفته گذشته فراهم شد تا تمامی شرکت های فناورانه و نوپا بتوانند از ظرفیت پارک علم و فن آوری بهره مند شوند.
این مسئول  به پراکندگی جمعیت و سطح بالای نوآوری در مازندران اشاره کرد و افزود: نمی توان برای تمامی نقاط استان پارک ایجاد کرد و شبکه نوآوری و فناوری می تواند این خلا را پر کند و  این شبکه سبب می شود تا همه کسانیکه در حوزه علم و فناوری فعال هستند می توانند از ظرفیت شبکه نوآوری فناوری استان بهره مند می شوند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران، به تشکیل مجمع خیران فناوری در استان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۶ هسته و واحد فناور داریم و بیش از ۱۴۸ هزار نفر ساعت کارگاه های آموزشی برگزار شده است.
به گفته وی،  در حال حاضر ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت داشته،که هر ساله براساس ارزیابی های انجام شده  ۱۰۰ مجوز فناوری صادره شده و برای بیش از ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار