اصلاح ۴۰۰۰متر شبکه توزیع آب در چالوس\

اصلاح ۴۰۰۰متر شبکه توزیع آب در چالوس

  • کد خبر: 213447
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1397 - 23:33

استنادنیوز؛مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: با هدف کاهش هدر رفت آب، تامین آب و فشار مناسب در شبکه توزیع آب، ۴۰۰۰متر اصلاح شبکه در چالوس در دستور کار قرار دارد

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس ذاکری با اعلام خبر بالا، افزود: برای عملیاتی نمودن این طرح، درحال حاضر پیمانکار انتخاب و ۲۵۰۰ متر اصلاح شبکه انجام شد .

وی، با اشاره به اینکه به منظور افزایش توان تامین به میزان ۲۰لیتر در ثانیه، حفر وتجهیز یک حلقه چاه در این شهر در دستورکار قرار دارد، افزود: درحال حاضر زمین مناسب تعیین و پیمانکار در محل مستقر و حفاری آغاز شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرحها را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مهندس ذاکری، به اجرای طرحهای آبرسانی در نوشهر و مناطق تحت پوشش پرداخت و تصریح کرد: در شهر نوشهر به منظور افزایش میزان آبگیری از چشمه اسپی او و اصلاح کانال انتقال آب برای افزایش توان انتقال آب به مخزن و محافظت فیزیکی از چشمه در راستای پدافند غیر عامل و ممانعت از آلودگی های احتمالی، بهسازی دهانه آبگیر و حصارکشی و محوطه سازی چشمه اسپه او با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل لایروبی کانال و محوطه سازی و حصار کشی انجام شد.

وی، با اشاره به انتخاب پیمانکار اجرای خط اصلی شبکه توزیع بطول ۵۰۰ متر به منظور بهره برداری از خط ۴۰۰ میلیمتری حاشیه کمربندی این شهر و اجرای زون بندی شبکه توزیع، گفت: برای اجرای این پروژه ها در مجموع ۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به اتمام یک باب ایستگاه پمپاژ در راستای امکان استفاده از آب دیو چشمه و افزایش توان تامین آب به میزان ۱۵ لیتر در ثانیه و ۱۸۰۰متر خط انتقال به منظور انتقال آب از ایستگاه پمپاژ به شبکه و مخزن ذخیره در شهر پول افزود: برای اجرای این پروژه ها در مجموع ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شد.

مهندس ذاکری، از اتمام عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه با هدف افزایش توان تامین آبرسانی در منطقه کجور خبر داد و تصریح کرد: عملیات احداث خط انتقال بطول ۱۵۰۰متر با هدف انتقال آب چاه به مخزن ذخیره به اتمام رسید و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها را ۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی، ادامه داد: در مرزن آباد نیز به منظور اصلاح خط انتقال آب چشمه وجلوگیری از هدررفت آب و افزایش توان انتقال به میزان ۱۰ الی ۱۵ لیتر در ثانیه احداث خط انتقال بطول۵۰۰۰ متر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستورکار قرار دارد که پیمانکار انتخاب و ۳۰۰۰ متر خط انتقال اجرا شد.

مهندس ذاکری، به تهیه اسناد مناقصه احداث مخزن ۱۰۰۰متر مکعبی در راستای اجرای زون بندی با هدف احداث ذخیره مطمئن جهت تامین آب در مواقع پیک مصرف و قطع آب در مواقع اضطراری اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها ۱۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به اجرای طرحهای آبرسانی در هچیرود شامل احداث ۶۰۰۰ متر خط انتقال با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، حفر وتجهیزیک حلقه چاه با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور انتقال آب چاهها به مخزن ذخیره و شبکه توزیع و نیز افزایش توان تامین وجایگزینی چاههای قدیمی با چاه جدید، گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها ۲۰ میلیارد ریال است.

مهندس ذاکری خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای کیفی آب استحصالی از چاه عباس کلا و حل مشکل کمبود آب منطقه عباس کلا و امام رود احداث پکیج ارتقای کیفی آب با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که در حال حاضر فیلترها ساخته و نصب شده است و در مرحله اجرای سیستم هوادهی می باشد

وی، از اجرای عملیات احداث خط انتقال بطول ۹۶۰۰متر و شبکه توزیع بطول ۶۰۰۰متر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد با هدف اصلاح خط انتقال و افزایش توان انتقال آب از چشمه لاروسر و تصفیه خانه به مخزن جمع کننده وکاهش هدر رفت آب ناشی از فرسودگی خط انتقال در کلاردشت خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵۰۰متر لوله گذاری ، ۲۰۰۰متر شبکه توزیع و سه دهانه پل عبور لوله به اتمام رسید و ۳۵۰۰ متر لوله شبکه فرعی اجرا شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: با هدف ذخیره سازی مطمئن جهت تامین آب در مواقع اضطراری و اجرای زون بندی بر اساس طرح مشاور، احداث مخزن ۱۵۰۰متر مکعبی لاهو با ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تاکنون احداث جاده دسترسی و خاکبرداری و لوله گذاری لوله های ورودی وخروجی به اتمام رسید.

مهندس ذاکری اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار