اراضی کشاورزی محدود است، حفظ کاربری را جدی بگیریم\

اراضی کشاورزی محدود است، حفظ کاربری را جدی بگیریم

  • کد خبر: 213462
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1397 - 21:54

استنادنیوز؛شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اراضی کشاورزی بسیار محدود است، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را باید بسیار جدی بگیریم

عزیز اله شهیدی فر در جلسه شورای کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری که با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری و... در محل این مدیریت برگزارشد، با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی، تولیدات در بخش کشاورزی بسیار مهم است و همه باید تمام تلاش خود را برای مدیریت مصرف بهینه آب به کار ببندیم، اظهار کرد: اراضی کشاورزی بسیار محدود است، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را باید بسیار جدی بگیریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید به اینکه کارشناسان پهنه بایستی تولید محصولات مهم و استراتژیک را مدیریت کنند، افزود: پیش بینی می شود، امسال کشت کلزا در استان مازندران، 50 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: تاکنون 90 درصد بهای کلزا و 45 درصد بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

این مقام مسئوول با اشاره به اینکه 45 درصد از یک هزار و 600 میلیارد ریال از تسهیلات سامانه کارا، متعلق به بخش کشاورزی است که 90 درصد آن جذب شده، تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و کم فشار و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، محدودیت نداریم.

شهیدی فر بیان کرد: ساماندهی بنگاهها و زنجیره تولید، اجرای سیاستهای بخش کشاورزی برای تغییر الگوی کشت، توسعه مکانیزاسیون، کشت های گلخانه ای برای افزایش بهره وری مصرف آب بسیار مهم است،

وی با اشاره به اینکه 25 هزار هکتار اراضی زراعی دارای زهکش در استان مازندران، مورد مطالعه قرار گرفته تا بتوان آب مصرف شده، دوباره به چرخه تولید برگردد، اظهار کرد: اراضی کشاورزی که در فصل بهار و تابستان کشت نشدند، باید به سمت کشت پاییزه سوق داده شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: کارشناسان پهنه باید از حضور محققین معین استفاده کرده و تولیدات بخش کشاورزی را با یافته های علمی به روز کنند.

این مسئول با بیان اینکه 1.5 درصد از اراضی کشور و 2.5 درصد از اراضی کشاورزی کشور در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: چون اراضی زراعی و باغی بسیار محدود است باید حفظ اراضی زراعی و باغی را بسیار جدی بگیرید.

وی در پایان اظهار کرد: از تیم فنی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری رضایت کامل دارم، همه آنها کارشناسانی فنی، خبره و زبده هستند، حتی کارشناسان جدید الاستخدام شاغل در این شهرستان با استفاده از تجربه کارشناسان قدیمی تر، بسیار با تلاش کار می کنند.

خرید به موقع کلزا و گندم موجب دلگرمی کشاورزان است

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان ساری اظهار داشت: اطلاع رسانی و آموزش باید در اولویت امور قرار بگیرد تا بهره برداران بخش کشاورزی با آگاهی بیشتر تولید کنند.

عباسعلی رضایی با بیان اینکه مسئوولین بایستی در جمع کشاورزان حضور داشته و حتی اگر توانایی حل مشکلات آنها را ندارند، پای درد و دل آنها بنشینند،تاکید کرد: همه دهیاران موظف به همکاری با کارشناسان جهاد کشاورزی در دهستانها هستند.

این مسئول ادامه داد: خرید تضمینی به موقع و مناسب در مراکز خرید محصولات کشاورزی موجب انگیزش و دلگرمی کشاورزان در تولید می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار