خرید توافقی برنج از نیمه دوم مرداد در مازندران آغاز می شود\

خرید توافقی برنج از نیمه دوم مرداد در مازندران آغاز می شود

  • کد خبر: 213469
  • چاپ
  • انتشار: 09 مرداد 1397 - 21:43

استنادنیوز؛خرید توافقی برنج به‌منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی از نیمه دوم مرداد ماه امسال در مازندران انجام خواهد شد

به گزارش استناد به نقل از روابط‌عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: خرید توافقی برنج به‌منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی از نیمه دوم مرداد ماه امسال در مازندران انجام خواهد شد.

وی افزود: شرکت غله به عنوان متوالی خرید توافقی برنج از کشاورزان هماهنگی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی چهار مرکز در شهرهای نکا، فریدونکنار، بابل و آمل را انجام داده و بر اساس نیاز، سایر مراکز دیگر نیز در فاصله زمانی مناسب دایر خواهد شد.

جعفری با اشاره به افزایش 8 درصدی قیمت خرید توافقی برنج در مقایسه با قیمت خرید توافقی سال گذشته، تصریح کرد: نرخ خرید انواع برنج براساس هشت درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های طارم 98 هزار و 280 ریال، شیرودی 58 هزار و 860 ریال و ندا و نعمت 52 هزار و 380 ریال تعین شده است.

وی بیان کرد: به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد، از قیمت برنج‌های خریداری شده براساس جدول پاکی کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد به نرخ‌های مربوطه اضافه می‌شود.

جعفری تصریح کرد: حداکثر شکستگی قابل قبول 15 درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه 7.5 درصد است.

وی تاکید کرد: خرید توافقی برنج صرفا از کشاورزانی صورت می‌پذیرد که سازمان جهاد کشاورزی اطلاعات آنها را از قبیل مقدار تولید، واریته و میزان سطح زیر کشت را در قالب معرفی نامه به شرکت غله اعلام کند.خرید توافقی برنج از کشاورزان مازندران تا 15 آذر امسال ادامه خواهد داشت.

جعفری تصریح کرد: در مراکز خرید از خرید برنج اختلاط با ارقام داخلی و خارجی جلوگیری می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار