روسای بازنشسته هیات های ورزشی جایشان را به جوانان می دهند\

روسای بازنشسته هیات های ورزشی جایشان را به جوانان می دهند

  • کد خبر: 213483
  • چاپ
  • انتشار: 10 مرداد 1397 - 22:05

استنادنیوز؛مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت اداره کل ورزش و جوانان درحال رصد روسای بازنشسته هیات ورزشی هستند و با شناسایی این افراد، طبق قانون جایشان را نیروهای جوان می گیرند

حبیب حسین زادگان چهارشنبه درنشست خبری افزود: درحال حاضرحوزه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان درحال رصد روسای بازنشسته هیات ورزشی هستند و با شناسایی این افراد، طبق قانون جایشان را نیروهای جوان می گیرند.
وی اضافه کرد:دراین استان پیش ازاین نیز به کارگیری نیروهای جوان دررده مدیریتی درشهرستان ها و هیات های ورزشی در دستور کار بود وبسیاری از مدیران شهرستانی ورزش و جوانان از بین جوانان انتخاب شدند.
به گفته وی همچنین برای روسای هیات های ورزشی اولویت ما با جوانان بود.
در مازندران بیش از 50 هیات ورزشی در رشته های مختلف فعالیت دارند و حدود 170 هزار ورزشکار نیز تحت پوشش بیمه ورزشکاران قرار دارند.
فعالیت جوانان تحت شعاع ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که با ادغام سازمان ورزش و جوانان درداخل وزارتخانه به دلیل رویکرد ورزشی این وزارتخانه و اداره کل متبوع در استان ها ، فعالیت جوانان تحت شعاع قرار گرفت.
حسین زادگان اظهارداشت: دولت تدبیر و امید هم با همین رویکرد برای خارج کردن حوزه جوانان از تحت شعاع فعالیت های ورزشی، پیشنهاد تفکیک داد که با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی وزارت ورزش و جوانان برای تبلیغ بیشتر کارکردها در این حوزه بنا دارد تا فعالیت ها را بیشتر بیان کند تا جوانان نیز در جریان قرار بگیرند و مطالبه گری بیشتری داشته باشند.
وی افزود : در این استان در 2 سال گذشته حدود 183 مصوبه برای حوزه جوانان مصوب شد و افزون بر 60 درصد از این مصوبات در حوزه ازدواج، اشتغال و آموزش اجرایی شد.
فارغ التحصیلان مازنی رتبه اول تقاضای شغل
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران آمار جوانان 15 تا 29 سال این خطه شمال کشور را حدود 780 هزار نفر اعلام کرد و گفت که بیشترین تقاضا برای اشتغال در این استان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
حسین زادگان بدون ذکر آماری از فارغ التحصیلان بیکار در مازندران افزود : اکثر این جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به دنبال اشتغال دولتی اند و کمتر رغبتی برای دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال دارند.
وی اظهارداشت: این در حالیست که در سال جاری حدود 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای این استان پیش بینی شد و الویت پرداخت تسهیلات نیز با جوانان است.
به گفته وی سهم اداره کل ورزش و جوانان از این تسهیلات اشتغالزایی حدود 220 میلیارد ریال است که تاکنون کمتر متقاضی برای این تسهیلات داریم.
بر اساس آمار رسمی استان مازندران حدود 200 دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد که هم اکنون حدود 220 هزاردانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل بهار در مازندران 8.8 درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد نرخ بیکاری کمتر شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار