کمک ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به حوزه سلامت توسط خیریه ها در سال ۹۶\

کمک ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به حوزه سلامت توسط خیریه ها در سال ۹۶

  • کد خبر: 213487
  • چاپ
  • انتشار: 10 مرداد 1397 - 23:00

استنادنیوز؛معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور در ساری گفت خیریه ها در سال ۹۶ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

دکتر سید محمد ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشوربا تاکید بر اجتماعی شدن سلامت، اظهار کرد: اجتماعی شدن سلامت به معنای مشارکت مردم در این حوزه است که هر دستگاهی که بتواند زمینه مشارکت را فراهم کند توفیق پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر همکاری بین بخشی در اجتماعی شدن سلامت، گفت: همکاری بین بخشی همکاری و همراهی ساختارمند مسولانه و متعهدانه همه بخش های حاکمیت است که می تواند نقش ویژه داشته باشد.

دکتر ایازی بر عدالت سلامت تاکید و بیان کرد: عدالت در سلامت بسیار مهم است که بتوانیم دسترسی مردم را به خدمات درمانی افزایش و پرداخت ازجیب مردم را کاهش دهیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت اجتماعی شدن سلامت را یک ضرورت دانست و افزود: مردمسالاری مطالبات مردم را افزایش می دهد به شرطی که زمینه پاسخگویی به مردم را فراهم کنیم.

دکتر ایازی مشارکت، فرایند نگر و اخلاق مدار بودن، مسوولیت پذیری، حفظ حقوق شهروندی،توانمند سازی و... را اصول و ارزش ها در اجتماعی شدن دانست و ادامه داد: سمن ها و کانون ها، انجمن خیریه، دستگاه های دولتی و بنگاه های اقتصادی در حوزه سلامت نقش ویژه ای دارند.

وی با بیان اینکه در سیاست های کلی قانون گذار درمجلس نباید لایحه ای که به سلامت اسیب می زند تصويب کند، گفت: سند فرهنگ سلامت در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است و ذیل آن شورای سلامت شکل می گیرد و در سطح استان ها نیز این کار انجام می شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۷۵ خیریه و ۶۸۰ سمن در حوزه سلامت فعال هستند، افزود: در گذشته ۱۱ همراه سرا وجود داشته است که امروز به بیش از ۷۰ همراه سرا رسیده که نشان دهنده مشارکت مردم در حوزه سلامت است.

دکتر ایازی ادامه داد: در سال های گذشته خیریه ها نظام مند شدند که در سال ۹۶ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

وی کانون های سلامت را سازو کار ساختارمند برای مشارکت پایدار مردم دانست و بیان کرد: با فراهم کردن مشارکت مردم در این حوزه می توانیم سلامت افراد جامعه را ارتقا دهیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در مجمع سلامت محله نمایندگان مردم، دستگاه های دولتی و گروه مرجع حضور دارند، گفت: در این مجمع مردم مشکلات خود را به مراجع بالاتر مطرح می کنند که مسوولان برنامه ای را جهت کاهش مشکلات تدوین می کنند.دکتر ایازی سلامت را حق شهروندی دانست و افزود: تاکنون در ۳۰ استان کشور و بالغ بر ۲۰۰ شهرستان مجمع سلامت برگزار شده است.

 


تعداد بازدید:



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار