اثرات روانی بسته جدید ارزی کوتاه‌مدت است/نرخ دلار تا 8 هزار تومان کاهش می‌یابد\

اثرات روانی بسته جدید ارزی کوتاه‌مدت است/نرخ دلار تا 8 هزار تومان کاهش می‌یابد

  • کد خبر: 213539
  • چاپ
  • انتشار: 17 مرداد 1397 - 06:12

استنادنیوز؛ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: این اثرات روانی بسته جدید ارزی فعلاً کوتاه‌مدت است و احتمالاً  نرخ دلار تا 8 هزار تومان کاهش می‌یابد اما باید دید این آرامش بازار ادامه خواهد داشت یا اینکه باز هم بازار دچار تلاطم می‌شود.

عباسعلی ابونوری ، در خصوص بسته جدید ارزی بانک مرکزی گفت: مسائل به وجود آمده در فضای اقتصادی در اختیار دولت و مجلس نیست چرا که ساختار نظام اقتصادی از پایه دچار مشکل است و هر بسته جدیدی از سوی بانک مرکزی موقتاً آرامش روانی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان اثرات این بسته خنثی شده و مشکلات مجدداً باز خواهد گشت، اظهار داشت: وقتی نرخ ارز افزایش می‌یابد هزینه تولید افزایش و رکود تورمی و سپس تورم دورقمی بالایی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

ابونوری تأکید کرد: این اثرات روانی بسته جدید ارزی فعلاً کوتاه‌مدت است و احتمالاً  نرخ دلار تا 8 هزار تومان کاهش می‌یابد اما باید دید این آرامش بازار ادامه خواهد داشت یا اینکه باز هم بازار دچار تلاطم می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال اگر مذاکره ایران و آمریکا هم انجام شود چون ساختار نظام اقتصادی از پایه دچار مشکل است نباید انتظار کاهش بیش از حد نرخ ارز را داشته باشیم باشیم چرا که دیگر دلار به مبلغ 3800 تومان باز نخواهد گشت.

وی تصریح کرد: مشکل اقتصادی ما ساختاری است و اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر کنند و از بسته جدید ارزی رونمایی شود باز هم مشکلات اقتصادی و بازار ارز حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً وقتی مردم عادی با رشد نرخ ارز اقدام به خرید ارز می‌کنند متوجه نیستند که آتشی بر جان اقتصاد می‌اندازند که بعدها همان آتش دامن آنها را خواهد گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار