تاکید روسیه به اجرایی شدن دقیق برجام است و از ایران حمایت می کند\
  • سفیر ایران در روسه:

تاکید روسیه به اجرایی شدن دقیق برجام است و از ایران حمایت می کند

  • کد خبر: 21354
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1395 - 17:02

روسیه از دیگر کشورهای عضو این گروه خواسته است از هرگونه اقدامی که به روند اجرای این برنامه آسیب زده و آن را نقض می‌کند، پرهیز کنند.

به گزارش استناد نیوز، سنایی در حاشیه نشست دانشجویی در آستانه روز دانشجو (16 آذر) که با حضور شماری از دانشجویان ایرانی مقیم روسیه برگزار شد، گفت: روسیه به عنوان یکی از اعضای موثر 1+5، نسبت به پایبندی سایر اعضای این گروه به لزوم اجرای تعهدهای خود در قبال برجام هشدار داده است.

 

وی افزود: مقامات روس در هشدار خود به سایر اعضای 1+5 با تاکید بر اینکه ایران به تمام تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده است، از دیگر کشورهای عضو این گروه خواسته است از هرگونه اقدامی که به روند اجرای این برنامه آسیب زده و آن را نقض می‌کند، پرهیز کنند.

 

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: بدون تردید اقدام سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید تحریم‌های 10 ساله ضد ایران یک بدعهدی جدی و نقض برجام است و همانگونه که رهبری معظم انقلاب اشاره فرمودند، در صورت تائید و اجرایی شدن آن، با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.

 

سنایی به دکترین جدید سیاست خارجی روسیه، که دیروز به امضای رئیس‌جمهور روسیه رسید، اشاره کرد و گفت‌: در این دکترین جدید، بر ضرورت اجرایی شدن بدون کم و کاست برجام به عنوان سندی بین‌المللی تاکید شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید این اقدام آمریکا یک بد‌عهدی جدی است و پرونده قطور بدعهدی‌های این کشور علیه ملت ایران را قطورتر کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار