میزان برخورداری از طرحهای فاضلاب در مازندران از میانگین کشوری پایین تر است\

میزان برخورداری از طرحهای فاضلاب در مازندران از میانگین کشوری پایین تر است

  • کد خبر: 213550
  • چاپ
  • انتشار: 17 مرداد 1397 - 21:35

استنادنیوز؛معاون مهندسی توسعه آب وفاضلاب شهری مازندران جمعیت شهری تحت پوشش طرحهای فاضلاب در این استان را ۱۳ درصد عنوان و تصریح کرد: در این بخش از میانگین کشوری پایین تر هستیم

معاون مهندسی توسعه آب وفاضلاب شهری مازندران در نشستی با خبرنگاران جمعیت شهری تحت پوشش طرحهای فاضلاب در این استان را ۱۳ درصد عنوان و تصریح کرد: در این بخش از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس پرویز یزدان پناه، با بیان اینکه در شش شهر استان طرح فاضلاب اجرا و درحال بهره برداری است، گفت: برای اجرای طرح های فاضلاب دراین شهرها از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و جهانی استفاده شد.

وی، جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری، تامین و توزیع آب شرب و صنعت در محدوده قانونی شهری را از جمله وظایف آب و فاضلاب شهری دانست و ادامه داد: برای اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای آمل، قائمشهر، محمودآباد، تنکابن و رامسر از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده می شود.

* مازندران با کمبود منابع آبی مواجه است

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران نیز در این نشست به کمبود منابع آب زیرزمینی در کشور و استان اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود بارندگی و افزایش تقاضا به ویژه در ایام تعطیل و تابستان ، با کاهش ذخایر منابع آبی مواجه هستیم.

مهندس محمدرضا محمودی، با بیان اینکه ۸۸ درصد منابع آب شرب مشترکین از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود، افزود: باید به سمت استفاده از آبهای سطحی پیش رویم.

وی، بر لزوم کاهش و مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان ۱۸۷ لیتر نفر در روز و بالاتر از میزان و میانگین کشوری است، بنابراین با مدیریت مصرف، تغییر الگوی رفتاری و سبک زندگی و اجتناب از مصارف غیرضروری در حفظ و نگهداری از آب تلاش کنیم تا همه از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.
 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار