شرکت گاز مازندران یکی از سازمان های پیشرو در زمینه ارتقاء طب کار است\

شرکت گاز مازندران یکی از سازمان های پیشرو در زمینه ارتقاء طب کار است

  • کد خبر: 213551
  • چاپ
  • انتشار: 17 مرداد 1397 - 22:13

استنادنیوزرئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور اظهار کرد شرکت گاز مازندران یکی از سازمان های پیشرو در زمینه ارتقاء طب کار است و با راه اندازی تیم واکنش سریع اقدامی بدیع در کشور ارائه نموده است


در همایش طب کار و بیماری های شغلی شرکت گاز مازندران عنوان شد : بیماری های شغلی معمولا قابل درمان کامل نیستند و هزینه های درمانی زیادی را به بیمار و کارفرما تحمیل می کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، " رضا باقری " جانشین مدیرعامل و مدیر بهره برداری شرکت گاز استان در همایش طب کار و بیماری‌های شغلی، پیشگیری از بیماری‌های شغلی را مهمترین نتیجه طب کار اعلام کرد و گفت : حیطه ی فعالیت طب کار بسیار وسیع بوده و ماحصل آن سلامت نیروی کار و افزایش بهره وری و در نتیجه افزایش تولید است .

وی نیاز ضروری به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی آحاد جامعه به ویژه در مورد شناخت عوامل آسیب رسان شغلی و نقش مراقبت‌های هدفمند برای شناخت بیماری‌ها قبل از بروز علایم را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با افزایش دانش پزشکی به خصوص در زمینه بیماری‌های شغلی بتوانیم بسیاری از بیماری‌ها و سوانح شغلی را پیشگیری کنیم تا جامعه از هزینه‌های بالای مستقیم و غیر مستقیم آن رهایی یابد.

باقری افزود : براین اساس بیماری و آسیب‌های ناشی از کار، اثری قابل توجه بر روی میزان موفقیت یک سازمان دارد .

وی ادامه داد: سلامت می‌تواند با افزایش ظرفیت‌های فیزیکی مثل قدرت و استقامت، و همین طور ظرفیت‌های ذهنی مثل عملکرد شناختی و توانایی علت یابی باعث افزایش کارآیی فرد شود.

مدیر بهره برداری شرکت گاز مازندران اظهار داشت: تجربه نشان داده است که ، بیشترین بازگشت به سرمایه با کاهش استرس، کنترل دخانیات در محیط کار و بهبود تغذیه همراه بوده است.

وی تاکید کرد: هر شغلی با توجه به خروجی آن کار، شامل یکسری مشکلات است که بعضی از این مشکلات می توانند آسیب رسان به بدن فرد شاغل باشند .

باقری ادامه داد: در همین رابطه ، آموزش افراد شاغل از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است، باید به شاغلین در حوزه های مختلف،از یک فرد خانه دار تا شخص کارمند و کارگر، شیوه کار کردن سالم و نحوه دوری از مواجهات شغلی آموزش داده شود. از جمله آموزش در جهت استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند گوشی ،ماسک ،عینک محافظ و.. باید مدنظر قرار گیرد .

وی افزود: مراجعه زودهنگام به پزشک در هنگام برخورد با مواجهات شغلی نیز از نکات مهم میباشد تا بحث درمان و توانبخشی به موقع انجام پذیرد .

در ادامه "دکتر بهزاد نوریان" ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور اظهار داشت: شرکت گاز مازندران یکی از سازمان های پیشرو در زمینه ارتقاء طب کار است و با راه اندازی تیم واکنش سریع اقدامی بدیع در کشور ارائه نموده است .

وی با اشاره به اینکه ابتلای شاغلین به بیماریهای شغلی، صدمات سنگین و جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند، عنوان کرد : با توجه به درمان ناپذیر بودن بسیاری از این بیماریها، ابتلای به بیماریهای شغلی باعث تحمیل هزینه‌های درمانی سنگین و همچنین از کارافتادگی بسیاری از شاغلین شده و علاوه بر آن موجب به هدر رفتن هزینه‌هایی می‌شود که صرف تربیت نیروی کار ماهر می‌شود.

نوریان افزود : محروم ماندن محیط کاری و جامعه از خدمات فرد و صدمات وارده به صنعت مربوطه بدنبال غیبت از کار یک نیروی کارآمد از دیگر خسارات وارده خواهد بود.

وی ادامه داد: هر یک از شاغلین بسته به نوع محیط کاری خود در معرض عواملی چون غبارات خطرناک، مواد شیمیایی گوناگون، سر و صدا، استرس‌های شغلی و بسیاری دیگر از عوامل آسیب رسان و در نتیجه بروز بیماری‌های مختلف خواهند بود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ، اظهار داشت : اگر شغل فرد با وضعیت جسمانی وی متناسب نباشد و فرد مجبور باشد بیشتر از توان جسمی خود فعالیت کند، این موضوع می‌تواند موجبات فرسودگی زودهنگام و از کارافتادگی پیش از موعد وی شود.

همایش طب کار و بیماری های شغلی به همت بهداشت حرفه ای HSE شرکت گاز مازندران برگزار شد و دکتر محمد امین موعودی از متخصصان طب کار و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان سخنران در این همایش حضور داشت.

عكس هاي مرتبط :



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار