برطرف شدن مشکل آب شرب آستارا تا سه سال آینده\

برطرف شدن مشکل آب شرب آستارا تا سه سال آینده

  • کد خبر: 213558
  • چاپ
  • انتشار: 18 مرداد 1397 - 11:28

استنادنیوز؛نماینده مردم آستارا‌ اظهار کرد اقدامات گسترده‌ای در  جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در آستارا انجام شده و این مشکل تا سه سال آینده در شهرستان حل می‌شود

اقدامات و برنامه‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای در حوزه ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در آستارا انجام شده بنابراین این مشکل تا سه سال آینده در شهرستان حل می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت جهت رفع مشکل کم‌آبی در آستارا را برشمرد و ابراز داشت:‌ در کنار تلاش در راستای تسریع بخشیدن هرچه بیشتر به پروژه‌های سدسازی در شهرستان آستارا در صددیم با حفر چاه به صورت کوتاه مدت مشکل مردم را حل کنیم.

داداشی با بیان این نکته که مشکل تأمین آب شرب سالم و بهداشتی هم‌اکنون به صورت مقطعی از روستاهای واقع در حیران گرفته تا قره سو ادامه دارد افزود:‌ حفر اینگونه از چاه‌ها تا زمان آماده‌سازی و بهره‌برداری از سدهای لاستیکی می‌تواند به حل مشکل کم‌آبی کمک کند.

دبیر کمیسیون اصل ‌90 مجلس از آغاز حرکت‌های بنیادی و زیرساختی در دو حوزه مهم آب و فاضلاب در آستارا خبر داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر به علت اهمیت موضوع،‌ تأمین آب شرب در اولویت‌ قرار گرفته که پس از تکمیل آن حل و فصل معضل فاضلاب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این مسئله که در سال‌های گذشته اقدامات زیرساختی مطلوبی در حوزه پروژه‌های آبرسانی انجام نشده عنوان کرد:‌ با اتمام سدهای لاستیکی در دست ساخت و تأسیسات مربوط به تصفیه‌خانه‌ها حجم بسیار بالایی از مشکل آب شرب روستایی آستارا حل می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس به روند احداث طرح سد لاستیکی واقع در رودخانه ملاهادی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بین 25 تا 30 درصد تخمین زده می‌شود و نزدیک به 18 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن جذب شده است.

داداشی زمان ساخت سد لاستیکی واقع در رودخانه ملاهادی شهرستان آستارا را طبق برآوردها 18 ماهه اعلام کرد و افزود:‌ امیدواریم این پروژه در ادامه کار دچار مشکل خاصی نشود زیرا اغلب طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی کشور در چند ساله اخیر پروسه‌ای طولانی را جهت تکمیل طی می‌کنند.

دبیر کمیسیون اصل ‌90 مجلس به ساخت تصفیه‌‌خانه در مسیر رودخانه چلوند نیز تأکید کرد و درباره نحوه اجرای آن بیان داشت:‌ در صددیم این پروژه را با روش مالی BOT احداث کنیم که با تکمیل آن و با توجه به سدهای لاستیکی در حال ساخت درصد بالایی از مشکل تأمین آب شرب آستارا برطرف می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار