نابسامانی‌های اخیر حاصل بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت و عدم آمادگی دولت در جنگ روانی دشمن است\

نابسامانی‌های اخیر حاصل بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت و عدم آمادگی دولت در جنگ روانی دشمن است

  • کد خبر: 213572
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1397 - 12:30

استنادنیوز؛شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی علت این نابسامانی‌ها را در سه ماه اخیر بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت، بی‌برنامگی و عدم آمادگی دولت در جنگ روانی دشمن عنوان کرد

علی‌محمد شاعری غروب جمعه به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسالت اصلی خبرنگاران افزایش آگاهی، انتقال مشکلات مردم به مسؤولان، شفاف‌سازی جامعه و ایجاد فضای مناسب برای نقادی سازنده در جهت رسیدن به اهداف پیشرفت و توسعه است، اظهار کرد: مردم یکی از پایه‌های اساسی توسعه هر کشور هستند و هرچه مردم آگاه‌تر و با بصیرت‌تر باشند مسیر پیشرفت هموارتر و بهره‌وری اداره امور کشور بیشتر می‌شود.

وی افزود: افرادی می‌توانند پایه و اساس پایدار در کشور باشند که از دانش و بینش و قدرت حل مسائل و تجزیه و تحلیل پیرامون خود برخوردار باشند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر عوامل توسعه را متکی به عناصری مانند منابع، سرمایه، مدیریت و عامل انسانی بدانیم  به طور حتم عامل انسانی یکی از اساسی‌ترین عامل برای پیشرفت کشور است، اضافه کرد: خبرنگاران در فرآیند جامعه نقش کلیدی دارند و بر این اساس تجلیل از این قشر نباید محدود به یک روز باشد و در این راستا مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دولت باید به جایگاه خبرنگاران ارزش بدهند.

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل موجود در کشور اشاره کرد و گفت: این روزها مسایل اقتصادی از مهمترین مسئله‌ای است که با آن مواجه هستیم و شرایطی امسال برای کشور بوجود امد که بعد از خروج آمریکا از برجام، دولت آمریکا خودسرانه و با روش استکباری و یک‌جانبه و خارج از هر عُرف بین‌المللی از یک معاهده بین‌المللی خارج شد و ملت ایران را  تهدید کرد با تحریم جدید، فشار و زور و روش استکباری آنها را تسلیم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران دیرزمانی است با روش آمریکا آشنا هستند از کودتای 28 مرداد گرفته تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در 4 دهه که اعمال شد و هیچ‌گاه ملت ایران ظلم و ستم و عهدشکنی آمریکا را فراموش نمی‌کنند، اظهار کرد: از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که آمریکا قابل اتکا نیست و خرج از برجام بی‌اعتمادی ایران را به آمریکا افزایش داد و سبب شد دیوار بی‌اعتمادی بلندتر شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: آمریکا قصد دارد با تهدید به فشار بتواند به اهداف شوم خود حمایت از دولت غاصب رژیم صهیونیستی را گسترش دهد و کار نهضت آزادی‌بخش را یکسره کند و ملت ایران، مجلس شورای اسلامی و دولت هوشیار و متحد هستند.

شاعری با بیان اینکه دولت آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها بر اثر برجام لغو شد و طی زمان‌بندی که اعلام کرد در ماه‌های مرداد و آبان ماه برگردد و عملا هنوز تحریمی آغاز نشده است، گفت: در بودجه ارز را 3 هزار و 850 تومان، فروش نفت 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیش‌بینی شد و درآمد دولت را در لایحه بودجه به نفت کاهش دادیم در حالیکه فروش نفت تاکنون کاهش نداشته و روند اخذ مالیات کاهش نیافت، جای سوال اینجاست علت این نابسامانی‌ها چیست؟

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی علت این نابسامانی‌ها را در سه ماه اخیر بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت، بی‌برنامگی و عدم آمادگی دولت در جنگ روانی دشمن عنوان کرد.

این مسؤول ادامه داد: هیچ تحریمی در کشور آغاز نشد که بخواهد قیمت دلار افزایش یابد اما قبل اینکه دشمن بخواهد ما را تحریم اقتصادی کند و جنگ روانی را تحمیل کرد و بی‌برنامگی دولت شاهد نابسامانی در کشور هستیم، چرا که دولت توان مقابله با جنگ روانی را ندارد و نتیجه بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت باعث شد تعادل بین عرضه و تقاضا به لحاظ روانی بوجود آید و شاهد تورم کاذب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید هرچه سریع‌تر به اوضاع اقتصادی کشور مسلط شود و از پیچ‌های خطرناک جنگ روانی عبور کند، افزود: علت این‌همه نابسامانی‌ها را در سه ماه اخیر نه شورش خیابانی سال قبل می‌دانم و نه تحریم اقتصادی کشورهای خارجی بلکه ضعف و سوء مدیریت داخلی است.

شاعری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی وارد عمل شد و نظرات و دیدگاه خود را به دولت اعلام کرد، گفت: شورای هماهنگی سران سه قوه برای مسائل پیش رو تشکیل و به رئیس جمهور اعلام شد تصمیمات سران سه قوه لازم‌الا‌اجرا است و در این راستا جلسات هفتگی در حال انجام است که در حال حاضر مهم‌ترین تصمیمات بسته جدید ارزی بوده است.

وی  با اشاره به اینکه اگر دولت بتواند بسته جدید ارزی را به مرحله اجرا درآورد و از شرایط موجود می‌توان عبور کرد، اظهار کرد: هزار و 500 هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی است که اگر مهار نشود می‌توان آثار زیان‌باری برای کشور به‌وجود آورد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر ما تیم اقتصادی دولت ضعیف است و وزرای اقتصادی دولت در دستورکار استیضاح قرار دارند و سعی ما بر این است رفتار تیم اقتصادی دولت اصلاح شود تا به استیضاح متوسل نشویم ولی اگر به نتیجه نرسیم راه‌حلی جز استیضاح وجود ندارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار