گلخانه ها در تخصیص تسهیلات ارزان قیمت در اولویت قرار دارند\

گلخانه ها در تخصیص تسهیلات ارزان قیمت در اولویت قرار دارند

  • کد خبر: 213573
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1397 - 20:02

استنادنیوز؛حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلاتی که در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد، اولویت نخست این تسهیلات به گلخانه‌ها است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،  محمود حجتی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این گلخانه صرفه‌جویی در بخش در مصرف آب دارد و میزان اشتغالزایی آن هم برای 10 نفر است.

وی با بیان اینکه  یکی از مدرن‌ترین گلخانه‌های مدرن کشور در آمل که با همکاری سرمایه‌گذاری هلندی و کشت هیدروپونیک و آبیاری باران بخش است، افزود: گاز کربنیک مورد مصرف این گلخانه با استفاده از اگزوز تاسیسات تامین می‌کند که به صورت اتوماتیک در اختیار گیاه قرار می‌دهند، از ویژگی بارز این گلخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شمال ایران در ارتباط با سبزی و ‌گل‌های زینتی بسیار غنی است، گفت: با توجه به مصرف صفر آب و استفاده از آب باران جای امیدواری است که با همت کارآفرینان شتاب بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه‌های ما نسبت به سطح نیاز، ضرورت و تنگناهای آبی و اشتغال و بازاهای داخلی و خارجی بسیار کم است، گفت: از مسوؤلان، استانداران، همکاران جهادکشاورزی و بانک‌ها و  سایر دستگاه‌های خواست کمتر مزاحم تولیدکنندگان در بخش مجورها  شوند در ارتباط با مجوزهای که سر راه قرار دارد تا بتوانیم تسهیل‌گیری در این بخش صورت بگیرد.

حجتی در ارتباط با تخصیص تسهیلات ارزان‌ قمیت به این بخش نیز اضافه کرد: ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلاتی که در بخش کشاورزی در کشور  در هر مقطعی وجود دارد، اولویت نخست این تسهیلات به گلخانه‌ها است.

وی اضافه کرد: چه در گذشته که اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش تسهیلات ریالی و ارزی در اختیار داشتیم و چه امروز که از محل وام 1.5 میلیارد دلاری که دولت و مجلس شورای تصویب و تایید کردند، 45 درصد در اختیار بخش کشاورزی است که با اولویت اول به گلخانه‌ها اختصاص دادیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار