فعالان رسانه ای در ارتقا فرهنگ ترافیک مازندران نقش آفرینی کنند\

فعالان رسانه ای در ارتقا فرهنگ ترافیک مازندران نقش آفرینی کنند

  • کد خبر: 213602
  • چاپ
  • انتشار: 22 مرداد 1397 - 13:15

استنادنیوز؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به نقش و جایگاه مهم رسانه گفت فعالان رسانه ای استان در ارتقا فرهنگ ترافیک مازندران نقش آفرینی کنند

 

سرهنگ پاسدار مهدی باقری امروز در نشست خبری مشترک مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری و رئیس پلیس راهور مازندران با اصحاب رسانه مازندران در محل آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری با تبریک گرامی‌داشت هفته خبرنگار و اصحاب رسانه، اظهار داشت: فعالان رسانه ای استان در ارتقا فرهنگ ترافیک مازندران نقش آفرینی کنند.

وی افزود: باید تلاش در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش حوادث فوتی و جرحی در استان دوچندان شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش و جایگاه بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی و تغییر عادات دارند، تصریح کرد: نقطه و حلقه گمشده ما در ترافیک؛ آموزش است و حلقه واسط بین خانواده و پلیس رسانه‌ها هستند و در شرایط کنونی در ابعاد گوناگون نقش موثری در ارتقا فرهنگ ترافیکی داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه گمشده را در حوزه ارتقا حقوق شهروندی نقش اساسی ایفا کنند، افزود: خبرنگاران برای پرهیز از رفتارهای پرخطر که در جامعه ما به وضوح قابل رویت است باید قلمفرسایی و فرهنگ‌سازی کنند.

وی با اعلام اینکه در اجرای حقوق شهروندی هنوز نتوانستیم آنچه که در خور ملت است به نتیجه مطلوب برسیم، تصریح کرد: رسانه‌ها در اشاعه فرهنگی و بهبود رفتار شهری باید نقش اساسی ایفا کنند و آمیزه‌های دینی را به صورت علمی و عملی در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

باقری با بیان اینکه امروز آموزش در مقوله ترافیک یک حلقه گمشده است، افزود: رسانه‌ها باید در ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه نقش هدفمندی ایفا کنند و ابزارهای فرهنگی می‌تواند در افزایش امنیت ترافیکی نقش اساسی ایفا کند.

وی با اعلام اینکه بسترهای فرهنگی شرط لازم برای تحقق تغییرات اجتماعی بوده و رسانه‌ها باید در ارتقا این عادات فرهنگی مثبت تلاش دوچندان صورت دهند، گفت: رسانه‌ها باید ارتقا امنیت ترافیکی را که سبب تحقق حقوق شهروندی می‌شود نقش آفرین باشند.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه مطبوعات از طریق ارتقا سطح آگاهی و مشارکت اجتماعی در آموزش فرهنگ ترافیک تاثیر اساسی را در افزایش حقوق شهروندی دارند، تصریح کرد: عمده ترین تصادفات درون شهری مازندران ناشی از عدم رعایت مقررات ترافیکی ناشی از عدم رعایت عابران پیاده و دومین عامل تصادفات را راکبان موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند.

باقری با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال بر اساس آمار پزشکی قانونی با همت مردم، مسئولان و پلیس شاهد کاهش 13 درصدی تصادفات درون شهری در استان بودیم، افزود: تصادفات جرحی نسبت به مدت گذشته 4 ماهه سال گذشته نیز کاهشی را شاهد بودیم.

وی از افزایش 11 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سطح شهرهای استان مواجه بودیم، یادآور شد: در 4 ماهه امسال با 163 موتورسوار متخلف برخورد جدی صورت دادیم.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه 40 هزار مورد نقل و انتقال پلاک خودرو در سطح استان طی 4 ماهه امسال صورت گرفته است، تصریح کرد: مازندران دارای 105 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی پایه اول تا سوم بوده که مبادرت به آموزش علاقمندان به رانندگی کرده که در 4 ماهه امسال 140 هزار فقره گواهینامه راهنمایی و رانندگی در استان صادر شده است.

وی از راه اندازی گشت نامحسوس در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: گشت خودرویی نصب با دوربین در شهرستان ساری به‌زودی نصب می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار