مازندران در گازرسانی به روستاها رتبه نخست را در کشور دارد/ بدهی ۱۷۴ میلیاردی مشترکان\

مازندران در گازرسانی به روستاها رتبه نخست را در کشور دارد/ بدهی ۱۷۴ میلیاردی مشترکان

  • کد خبر: 213630
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1397 - 18:30

استنادنیوز؛جعفر احمدپور اظهار کرد:دوهزار روستاهای استان و 92.5 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند که در زمینه گازرسانی به روستا مازندران رتبه نخست را در کشور دارد

جعفر احمدپور مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به دستور دولت مبنی بر گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت، اظهار کرد:بر اساس این طرح روستاهای صعب العبور و مناطقی که حتی تصور انتقال لوله گاز به آنجا سخت بود از نعمت گاز برخوردار شدند و به دنبال این طرح می توان گاز مایع را 4 برابر قیمت آن در داخل کشور به کشورهای همسایه صادر کرد و با بازگشت این پول می توان پروژه هایی را که از لحاظ اقتصادی به تعویق افتاده بودند را اجرایی نمود.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد:از مردادماه  سال گذشته تاکنون، به دلیل برابر بودن میزان عرضه و تقاضا مشکل قطعی گاز در استان وجو ندارد و به استان های همجوار نیز فرستاده می شود و 1000میلیارد تومان برای ماندگاری جریان گاز استان هزینه شده است که در کنار آن گاز استان گلستان نیز پشتیبانی می شود.
وی با بیان اینکه مصرف گاز استان طی ۲۴ ساعت ۳۶ میلیون متر مکعب است ، افزود:طرح خط انتقال 42 اینچ در استان اجرا شد که این خط از بوشهر به دامغان و سپس به کیاسر و مازندران انتقال پیدا می کند و 40میلیون متر مکعب در ساعت گاز را از خود عبور می دهد.
این مسوول ادامه داد: روش گازرسانی را در مناطق صعب العبور به سی ان جی تغییر داده ایم و شهر پول شهرستان نوشهر با این روش گازرسانی شده است.           
وی افزود:20هزار کیلومتر شبکه‌گذاری،750 هزار علمک نصب شده است  و یک میلیون و334 هزار مشترک  داریم و تاکنون 54 شهرگاز رسانی شد و سه شهر در دست اجرا است  و 99.5 درصد جمعیت شهری از گاز استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران دوهزار روستاهای استان و 92.5 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شدندو گازرسانی به 450 روستای استان در دست اقدام است که در زمینه گازرسانی به روستا مازندران رتبه نخست را در کشور دارد.
احمدپور اظهار کرد:شرکت گاز مازندران 174 میلیارد تومان مطالبات دارد  که این میزان یک پنجم اعتبارات عمرانی استان را شامل می شود و 74 میلیارد تومان مربوط به مشترکان خانگی است و اگر این مطالبات وصول نشود، سبب کندشدن اجرای طرح های گازرسانی خواهد شد.
وی در ادامه  گازرسانی به ۲۳ روستا را از جمله طرح های هفته دولت برشمرد و گفت: ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها درنظر گرفته شده است که این طرح ها با 48 میلیارد تومان  قابلیت راه اندازی و افتتاح دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار