بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب شهری ساری\

بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب شهری ساری

  • کد خبر: 213641
  • چاپ
  • انتشار: 25 مرداد 1397 - 17:20

استنادنیوز؛وزیر نیرو در ادامه سفر خود به مازندران، از روند فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری بازدید کرد

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، دکتر اردکانیان که برای بازدید و افتتاح چند پروژه در بخش آب وبرق به مازندران سفر کرده بود، به همراه معاون شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، استاندار و معاون عمرانی استاندار مازندران، نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل صنعت آب و برق و فرماندار شهرستان ساری از روند فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهر بازدید کرد.

دکتر اردکانیان وزیر نیرو در این بازدید با اشاره به اینکه اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای ساحلی طی چندسال اخیر شتاب گرفت، گفت: اجرای این طرحها در حفظ محیط زیست موثر خواهد بود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز با بیان اینکه مدول اول طرح فاضلاب در شهر ساری از سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید، افزود: این مدول با ظرفیت ۲۳۲۴۰متر مکعب در شبانه روز برای ۱۰۵ هزار نفر طراحی و بهره برداری شد.

مهندس ذاکری، فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه را لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل عنوان و تصریح کرد: مدول اول تصفیه خانه دارای بخشهای مختلف از جمله حوضچه ورودی، آشغالگیر، واشینگ پرس، دانه گیر و جربی گیر، حوض ته نشینی و.... می باشد.

وی ادامه داد: پساب حاصل از تصفیه فاضلاب براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداردهای حفاظت محیط زیست ایران است و براساس این استاندارد ها می توان از پساب آن در اراضی کشاورزی و توسعه فضاهای سبز از جمله پارکها استفاده نمود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به روند ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری اظهار داشت: مدول دوم این تصفیه خانه با ظرفیت جمع آوری فاضلاب ۱۰۵ هزار نفر از مردم شهر ساری از سال ۱۳۹۲

آغاز و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

مهندس ذاکری، ظرفیت مدول دوم را همانند مدول اول ۲۳۲۴۰ متر مکعب در شبانه روز دانست و گفت: در این مدول، فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی متعارف تصفیه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در مدول دوم از تجهیزات و تکنولوژی به روز تری استفاده خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود در آذرماه امسال مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری به بهره برداری برسد.

مهندس ذاکری خاطرنشان کرد: تا کنون در شهر ساری ۳۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب احداث و نسبت به جاری سازی ۲۱۷۰۰ انشعاب فاضلاب در شهر ساری اقدام شد.

گفتنی است کارگاه تصفیه خانه فاضلاب ساری در شمال این شهر و در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار قرار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار