ممنوع شدن ورود برنج خارجی به استان‌های شمالی\

ممنوع شدن ورود برنج خارجی به استان‌های شمالی

  • کد خبر: 213681
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1397 - 19:13

استنادنیوز؛عزیزاله شهیدی‌فر ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی برنج اظهار کرد:امسال برای نخستین‌بار ورود برنج خارجی به استان‌های شمالی نیز در زمان برداشت برنج ممنوع شده است

عزیزاله شهیدی‌فر ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی برنج اظهار کرد: تولید برنج یکی از محصولات اقتصادی، استراتژیک و اشتغالزا در مازندران است که از تولید تا فروش این محصول، صنایع تبدیلی، اصناف و سیستم حمل و نقلی پای کار هستند و همه اینها نشان می‌دهد جایگاه برنج در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری از فعالیت‌هایی هستند که همگی وابستگی مستقیم و غیرمستقیم به اراضی کشاورزی و شالیزار دارند و این امر وظیفه ما را در قبال حفظ اراضی کشاورزی سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: باید با برپایی همایش‌ها و جشنواره‌های مرتبط با برنج بتوانیم به پایداری اراضی کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه پنج مرکز خرید توافقی برنج در مازندران فعال است و به دلیل قیمت مناسب برنج در بازار تاکنون هیچگونه خریدی در این مراکز انجام نشد، گفت: قبل از اعلام قیمت تضمینی برنج در مازندران، برنج به قیمت 8 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می‌شد که بعد از اعلام قیمت تضمینی با خرید توافقی ارقام محلی با قیمت 9 هزار و 828 تومان خریداری می‌شود.

شهیدی‌فر بیان کرد: تا سال گذشته ورود برنج خارجی در فصل برداشت برنج به کشور ممنوع بوده اما از برخی استان‌ها وارد استان‌های شمالی می‌شد در حالی‌که امسال برای نخستین‌بار ورود برنج خارجی به استان‌های شمالی نیز در زمان برداشت برنج ممنوع شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار