مازندران ظرفیت بی نظیری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است\

مازندران ظرفیت بی نظیری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است

  • کد خبر: 213687
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1397 - 20:19

استنادنیوز؛رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به وجود نیروی انسانی در حوزه فنی و مهندسی  در استان است اظهار داشت: مازندران ظرفیت بی نظیری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، مهندس علی نیا در مراسم تقدیر از کمیته اجرایی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت با تاکید بر اینکه اصل مزیت نسبی اصلی گریز ناپذیر و در تمامی بخش ها راهگشا است اظهار داشت: مجموعه ای موفق است که روی مزیت های نسبی خود سرمایه گذاری کند و باید این نگاه به صورت جدی تر در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی های بارز استان اذعان داشت: امروز همه کشور باور دارند که مازندران از حیث نیروی انسانی در تمامی حوزه ها از جمله ورزشی ، پزشکی و فنی و مهندسی تقریبا ظرفیت یک کشور را دارا است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: نیروی انسانی در حوزه فنی و مهندسی  ظرفیت بی نظیری در استانی که حدود 3میلیون جمعیت دارد می باشد.

مهندس علی نیا اظهار داشت : در بحث صدور پروانه ساختمان از استان های شاخص کشور هستیم که 5میلیون مترمربع در سال ساخت و ساز صورت می گیرد ولی با توجه به جمعیت مهندسان ، سهمیه بسیاری از اعضا خالی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: امروز در حوزه سازمان نظام مهندسی نیروی انسانی کارآمدی را داریم و 14 هزار عضو با پروانه اشتغال و بسیاری از مهندسان بدون پروانه که از تجربه و دانش لازم برخوردار هستند ،شرایط لازم جهت صدور خدمات مهندسی را دارند.

مهندس علی نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران از حیث جغرافیایی به دلیل همجواری با کشور های دیگر  دارای شرایط خاص است در صورتی که ارائه خدمات مهندسی همراه با سرمایه گذاری باشد از لحاظ ارزی کمک بسیار خوبی به استان و کشور خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: مطمئنا برگزاری چنین همایش هایی در سطح بین المللی سرآغازی است که ظرفیت های سازمان را به کشورهای دیگر و به نهادهای تصمیم گیر معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم مهندس کامران حسن زاده و دکتر کامبیز رزقی ضمن قدردانی از تلاش های کمیته اجرایی همایش ، به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار