\

پشت پرده جمع‌آوری صندوق‌های صدقات تبریز چیست؟

  • کد خبر: 213698
  • چاپ
  • انتشار: 30 مرداد 1397 - 07:50

استنادنیوز؛ برخی کاربران با انتشار تصویری مدعی شدند از آن‌جایی که مردم تبریز پول به صندوق صدقات این شهر نمی‌ریزند، مسئولان ناچار به جمع‌آوری این صندوق‌های صدقه شدند اما این موضوع چقدر واقعیت دارد؟

چند هفته‌ای است که تصویری از صندوق‌های صدقه در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. شایعه‌کنندگان در توضیح این تصویر نوشتند: «مردم #تبریز پول به صندوق صدقات نریختند تا خرج #یمن، #سوریه و #لبنان نشود. بالاخره مجبور شدند جمع کنند.» اما واقعیت ماجرا چیست؟


واقعیت این است که این تصاویر،  عکس‌های چندماه پیش تبریز و در زمان برگزاری رویداد «تبریز ۲۰۱۸» است . در همان زمان جمع‌آوری صندوق‌های صدقات حاشیه‌هایی را در این شهر به وجود آورده بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی همان موقع در گفت‌وگویی انتقادی عنوان کرده بود: شهرداری به بهانه‌ی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» و بدون هماهنگی با کمیته امداد استان اقدام به برش و جمع‌آوری صندوق‌های این کمیته از سطح شهر کرده است.

گفتنی است که از عید فطر امسال جریان خاص در بین رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای این شایعه را منتشر کرد که کمک‌های مردم به کمیته امداد به کشورهای یمن، لبنان و فلسطین ارسال می‌شود. پرویز فتاح همان زمان تصریح کرد که حتی یک ریال از کمک‌های مردم یک شهر در شهر دیگر خرج نمی‌شود چه برسد به اینکه بخواهد در خارج از کشور هزینه شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار