بهره برداری از545 طرح و پروژه عمرانی و زیربنایی در مازندران همزمان با هفته دولت\

بهره برداری از545 طرح و پروژه عمرانی و زیربنایی در مازندران همزمان با هفته دولت

  • کد خبر: 213704
  • چاپ
  • انتشار: 02 شهریور 1397 - 10:42

استنادنیوز؛اسلامی استاندار مازندران اظهار کرد:545 طرح پروژه با اعتباری معادل چهار هزار و 192 میلیارد تومان در هفته دولت امسال در مازندران بهره‌برداری خواهد شد

محمد اسلامی استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه شهیدان باشیم،آنانی که با وفاداری به امام و انقلاب جانشان را هدیه کردند و نشانه های ملموسی را به یادگار گذاشتند و با تقدیم جان خویش نشان دادند که می شود همزمان؛ ساده زیست و مقام ارشد کشور بود  و می توان بی منت به مردم خدمت کرد.
استاندار با اشاره به این که دشمنان سوگند خورده ما در طرحی آشکار و هزینه های هنگفت درصدد جدا نمودن مردم از انقلاب هستند،عنوان کرد: باید منشاء این حرکت ها را بشناسیم و ما باید به سوی سازندگی همه جانبه پیش برویم تا رفاه نسبی در شان مردم فراهم شود و هوشیار باشیم چرا که دشمن قصد دارد با القای ناکارآمدی نظام، سناریوها و توطئه های خود را به سرانجام برساند.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در مازندران اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و زمینه جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم شده است ولی متاسفانه محورهای توسعه مازندران در گذشته شفاف نبوده است و چون بر اساس ظرفیت سرزمین و جمعیت صورت نگرفته، موجب عقب ماندگی هایی شده است.
اسلامی وجود بخشی نگری و فقدان نگاه یکپارچه در استان را مهم ترین آسیب و عامل عدم توسعه مازندران دانست و خاطرنشان ساخت: برای تحقق توسعه استان، انسان های نقش آفرین و صاحب نظر را در قالب اتاق فکر توسعه و تعالی استان سازماندهی کردیم تا نقشه راه توسعه مازندران را ترسیم نمایند.
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه توسعه در مازندران باید به صورت مردم محور شکل بگیرد، گفت: سازندگی شایسته و بایسته که زیبنده مردم مازندران بوده با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به منصه ظهور و بلوغ برسد.
وی با بیان اینکه 545 طرح پروژه با اعتباری معادل چهار هزار و 192 میلیارد تومان در هفته دولت امسال در مازندران بهره‌برداری خواهد شد، افزود: 27 پروژه با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
استاندار، یادآور شد: از مجموع پرو‍ژه هایی که در این هفته افتتاح می شود، 35 پروژه عمران شهری با اعتباری بیش از 129 میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها  می باشد.
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران استان در مورد سفر اخیر هیئت ولگاگراد روسیه به مازندران اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی مازندران و ولگاگراد روسیه با سفر دو طرف هیئت‌های اقتصادی تقویت خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه هدفگذاری سه میلیارد دلار در مازندران به صورت سالانه باید در مازندران محقق شود، تصریح کرد: موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدکنندگان مازندران را رفع خواهیم کرد.

وی بااشاره به اینکه در قانون شرایط ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه مشخص شده است. افزود: هرجایی که باید عنوان منطقه آزاد و ویژه تصویب شود نیازمند اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و همچنین باید زمین به اندازه کافی از اراضی ملی واگذار شود و در هیچ جا بجز شرق استان، اراضی ملی دراختیار نداریم.
اسلامی گفت: اسلامی تصریح کرد: برای منطقه آزاد باید زمین بلامعارض و اراضی ملی در اختیار قرار دهیم و نمی توانیم زمین اشخاص را واگذار کنیم و محصور بودن اراضی منطقه آزاد و داشتن گمرک از جمله ویژگی های منطقه آزاد است و نمی توانیم دور زندگی و املاک مردم زمین بکشیم و باید مراعات مردم را داشته باشیم.
استاندار مازندران گفت: واردات کالا برای عرضه به مسافران در منطقه آزاد ممنوع است و مجوز واردات خودروهای سواری خارجی به اشخاصی اعطاء می شود که دارای مجوز در منطقه آزاد ایجاد شده باشند.
اسلامی یادآور شد: در شرق استان زمین مورد نیاز، بندر و گمرک وجود دارد و هدف از منطقه آزاد باید صادرات گرایی باشد و واردات گرایی مشکلی از مردم حل نخواهد کرد و اگر بتوانیم از ظرفیت قانون مناطق آزاد استفاده کنیم، مهمترین عامل برای شکوفایی اقتصاد خواهد بود.
وی با اظهار اینکه اکنون در منطقه صفر منطقه آزاد قرار داریم و گفت: ایجاد منطقه آزاد منوط به تامین زمین و شرایط لازم خواهم بود و درباره سرنوشت منطقه آزاد نمی توان پیشگویی کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه معدل سنی را در انتصابات مدیران کاهش داده ایم گفت: عمده مدیران منصوب شده جوان و از بدنه وزارت کشور هستند و تلاش داریم میانگین سنی کاهش یابد.
مقام عالی دولت درباره جابجایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ابراز رضایت از عملکرد وی گفت: بنده نسبت به تغییر مدیرکل ارشاد استان اقدام نکرده ام بلکه فضایی را بوجود آوردند که وزیر اقدام به جابجایی کرده است.
وی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.
اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار