با رمزی صحبت کردن و کد دادن راه به جایی نمی بریم/باید با صراحت و شفافیت با مردم صحبت کرد\

با رمزی صحبت کردن و کد دادن راه به جایی نمی بریم/باید با صراحت و شفافیت با مردم صحبت کرد

  • کد خبر: 213719
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1397 - 07:59

استنادنیوز؛عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رمزی صحبت کردن و کد دادن در مورد متخلفان اقتصادی گفت: قطعا با رمزی صحبت کردن و کد دادن راه به جایی نمی بریم و باید با صراحت و شفافیت صحبت کنیم.

پروانه سلحشوری اظهار داشت: متاسفانه اقتصاد کشور را فساد سیستماتیک دربرگرفته و مدتی است که ناکارآمدی سیستماتیک هم به آن اضافه شده؛ به عبارت دیگر فساد سیستماتیک دست به دست یک ناکارآمدی و سوء مدیریت سیستماتیک داده و نتیجه این شده که حالا می بینیم.

وی در ادامه افزود: این موضوع به یک نهاد خاص برنمی گردد و تمام نهادها باید پاسخگو باشند، حتی آنهایی که تاکنون در این زمینه تاکنون پاسخگو نبوده اند و نیستند. این مساله به هیچ عنوان به یک قوه هم مربوط نمی شود و اگر به دنبال این هستیم که ببینیم دولت چه اقدامی انجام داده باید ببینیم که مجلس و قوه قضاییه چه کرده اند.

سلحشوری با تاکید بر اینکه برای مقابله با فساد، قطعا زور و بگیر و ببند جواب نمی دهد، گفت: هم قوه قضاییه، هم دولت و هم برخی از نمایندگان مجلس می دانند که فساد از طرف چه افراد و گروه هایی انجام می شود و اگر اراده ای دال بر مبارزه با آن وجود داشته باشد، قطعا می تواند راهگشا باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رمزی صحبت کردن و کد دادن در مورد متخلفان اقتصادی گفت: قطعا با رمزی صحبت کردن و کد دادن راه به جایی نمی بریم و باید با صراحت و شفافیت صحبت کنیم. در واقع همین عدم صراحت و شفافیت ما را به اینجا رسانده که نمونه بارز آن اعلام حرف اول اسم و فامیل متخلفان و مفسدان اقتصادی است.

سلحشوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جو روانی ناشی از بازگشت تحریم ها گفت: اگر نگاه واقع گرایانه داشته باشیم شرایط به سختی دوران احمدی نژاد نیست و در زمان احمدی نژاد بدترین تحریم ها را تجربه کردیم. البته درست است که افزایش قیمت های نجومی را هم همان موقع تجربه کردیم، اما التهاب نداشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: این در حالی است که هم اکنون با التهاب مواجه هستیم و باید اسم شرایط فعلی جامعه را جامعه ملتهب گذاشت؛ جامعه ای که اثر التهابی روی آن زیاد است اما مساله این است که اگر مسئولان می گویند که بازگشت تحریم ها ابعاد روانی دارد چرا خودشان وارد نمی شوند و این ابعاد روانی را به نحوی کاهش نمی دهند؟



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار