دیار علویان میزبان ۱۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه است\

دیار علویان میزبان ۱۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه است

  • کد خبر: 213728
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1397 - 11:49

استنادنیوز؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: دیار علویان از یک هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه میزبانی می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری در مراسم پرده برداری از ضریح امامزاده احمد(ع) شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه دیار علویان از یک هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه میزبانی می‌کند، گفت: مازندران با پذیرایی از امامزادگان و نوادگان اهل بیت(ع) نقش مهمی در ترویج و فراگیری اسلام در کشور داشته است.
وی با بیان اینکه علما و روحانیون در ترویج فرهنگ قرآنی نقشی مهم و اثرگذار داشتند، عنوان کرد: علما همیشه در کنار مردم بودند و برای اسلام و قرآن خدمت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۷۴۲ وقف توسط علما و روحانیون در مازندران ایجاد شد، ادامه داد: امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند و باید بیشتر قدردان این بزرگواران باشیم.
این مسئول با بیان اینکه دشمن از عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) و امامزادگان واهمه دارند، تصریح کرد: اربعین حسینی جهان اسلام را بیدار کرد و اسلام جهانی شد.
وی با بیان اینکه ضریح امامزاده احمد(ع) با مبلغ حدود یکصد میلیون تومان نصب شد، اظهار کرد: فعالیت در راه خیر باقیات و صالحات است و امیدواریم همه افتخاری چنین کاری را داشته باشند.
آستان امامزاده احمد(ع) دربخش کلباد شهرستان گلوگاه، دهستان کلبادشرقی، یک کیلومتری جاده اصلی، روستای لمراسک واقع شده است.
محوطه امامزاده بالغ بر ده هزار مترمربع  بوده و مساحت زیربنا ۱۷۰ مترمربع است. بنای ساختمان بقعه قدیمی وهشت ضلعی می باشد که هریک ازاضلاع آن حدودهشت متر است و در جانب جنوبی آن ایوانی به ابعاد ۳×۸ متربا دو درب ورودی تعبیه شده است. دارای ضریح آهنی می باشد که در وسط بقعه قرارگرفته است و بر بالای آن گنبدی هرمی شکل کوچکی به ارتفاع دومتر قراردارد.
 


.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار