آماده باش سوریه برای حمله احتمالی آمریکا\

آماده باش سوریه برای حمله احتمالی آمریکا

  • کد خبر: 213755
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1397 - 12:42

استنادنیوز؛پایگاه هوایی المصدر به نقل از یک منبع آگاه در پایگاه هوایی «المزه» گزارش داد که به نیرو‌های حاضر در این پایگاه دستور آماده‌باش داده شده است

المصدر نوشت: در حالی که علت دقیق این اقدام اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه دلیل آن است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال آماده شدن برای انجام حملات جدید علیه سوریه به بهانه استفاده این کشور از سلاح های شیمیایی هستند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: افراد مسلح در استان ادلب برای متهم کردن نیرو‌های دولتی، در حال ترتیب دادن یک حمله شیمیایی هستند.

هفته گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای روس خود ضمن مطرح کردن ادعای بی‌اساس استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، هشدار داده در صورتی که دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند آمریکا آماده حمله نظامی به این کشور است.

روز گذشته نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که این کشور در پاسخ به اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی آماده انجام حملات بیشتر علیه این کشور است.

مقامات آمریکا و غرب پیش از این نیز ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در این کشور را مطرح کرده‌اند؛ ادعایی که دمشق بار‌ها آن را رد کرده است.

دمشق بار‌ها اعلام کرده است که هیچ سلاح و انبار مهمات شیمیایی ندارد و تخریب کامل آن از سوی سازمان «منع اشاعه سلاح‌های شیمیایی» تایید شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار