آیین واگذاری همزمان 1537 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برگزار شد\

آیین واگذاری همزمان 1537 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برگزار شد

  • کد خبر: 213780
  • چاپ
  • انتشار: 10 شهریور 1397 - 20:40

استنادنیوز؛آیین واگذاری همزمان 1537 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان  بهزیستی با حضور دکتر انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران ، دکتر آرام در این مراسم که با حضور دکتر ادیانی نماینده محترم مردم شریف سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و سیمرغ برگزار شد ، ضمن تقدیر از اقدامات نمایندگان در جهت حمایت از جامعه هدف بهزیستی در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات خوبی در این دوره از مجلس برای مددجویان رقم خورد از انتخاب بهزیستی بعنوان متولی سلامت در جامعه ، غربالگری ژنتیک و مشاوره پیش از ازدواج گرفته تا تصویب اصلاح قانون حمایت از معلولین که اینها نتیجه تلاش تمامی نمایندگان شریف استان مازندران در مجلس است.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به واگذاری 1537 واحد مسکونی به مددجویان سراسر کشور در هفته دولت افزود: سهم مازندران از این تعداد 60 واحد مسکونی می باشد که 21 واحد مربوط به خانواده های دارای دو عضو معلول میباشد و از این تعداد، 18 واحد روستایی و سه واحد شهری است.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در ساخت و واگذاری این واحد ها ضمن اشاره به تفاهمنامه سه جانبه با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد:  برای خانه های روستایی 18 میلیون کمک بلا عوض و 18 میلیون تسهیلات قرض الحسنه و همچنین برای ساخت مسکن شهری 30 میلیون کمک بلا عوض پرداخت شد.

دکتر آرام افزود: همکاری نمایندگان محترم مجلس  در تخصیص بودجه 96 منجر به اعطای وام 25 میلیونی قرض الحسنه به مسکن شهری شد که  سود آن نیز از محل یارانه ها توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال جدید 189 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد ، تصریح کرد: از این تعداد 129 واحد در هفته بهزیستی و 60 واحد در هفته دولت  با رقم چهار میلیارد ریالی در غالب کمک بلاعوض و بیش از 9 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و بیش از یک و نیم میلیارد ریال تخفیفات و معافیت های قانونی به خانواده های محترم تحویل داده شد.

 وی تعداد مسکن تحویل داده شده از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید را 3300 مورد با عتباری بالغ بر 177 میلیارد عنوان کرد و گفت: بحث مسکن مهمترین و اصلی ترین هزینه سبد خانواده جامعه هدف است و با توجه ویژه ای که به این مقوله میشود سعی در بهبود کیفیت زندگی مددجویان داریم.

دکتر آرام خاطرنشان کرد که در سال گذشته مستمری مددجویان تا میزان 3/4 برابر افزایش پیدا کرد و افزود: از ابتدای سال جدید برای 6000 خانواده علاوه بر 18000 خانواده تحت پوشش مستمری برقرار شده است و 17000 خانواده نیز در سامانه اطلاعاتی ثبت نام شده اند و طبق برنامه ریزی ها مستمری 90 درصد از این تعداد به زودی برقرار خواهد شد به گونه ای که میتوانیم مدعی شویم که هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت خدمات نخواهیم داشت.

*دکتر ادیانی نماینده مردم شریف سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و سیمرغ:

با انعکاس درست اقدامات دولت امید را دل مردم زنده کنید

در ادامه نماینده محترم مردم شریف سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و سیمرغ نیز ضمن قدر دانی از اقدامات مثبت بهزیستی در مازندران گفت: فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب حمایت از محرومین جامعه بود و بهزیستی در این خدمت رسانی پیش ران تمامی دستگاه ها است.

وی تاکید کرد: هر گونه خدمت به مردم جامعه ارزشمند است وخدماتی که مربوط به دستگاه خدوم بهزیستی است، از خالص ترین و قابل عرضه ترینِ آنها میباشد.

دکتر ادیانی  با بیان اینکه در بودجه سنواتی سال 96 و 97 مواردی گنجانده شده است که حوزه اختیارات بهزیستی برای خدمت رسانی بهتر، وسعت بیشتری داشته باشد، گفت: در برنامه ششم توسعه به دلیل نگاه ویژه به آسیب های اجتماعی و اثر مخرب و غیر قابل انکار آن در جامعه، بهزیستی به دلیل اقدامات مثبت و تاثیر گذارش، بعنوان متولی اصلی سلامت اجتماعی انتخاب شد.

وی با اشاره به اقدامات مجلس برای  دستگاه های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مجلس تعیین سهم بهزیستی از مجموعه درآمدحاصل از فروش حامل های انرژی در غالب یارانه بود که با در نظر گرفتن سهم 3 برابری بهزیستی این اتفاق رقم خورد.

نماینده مردم شریف سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و سیمرغ تصریح کرد: در بودجه سنواتی در بحث اشتغال و مسکن هم احکام خوبی تعریف شده است و دولت هم انصافا در این حوزه ها عملکرد مناسبی داشته است.

وی با اشاره به تحویل 3300 واحد مسکونی طی 5 سال در دولت تدبیر و امید گفت:  این امر در دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زد .

دکتر ادیانی ضمن تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه انعکاس اقدامات خوب دولت در جامعه را مایه دلگرمی و امید مردم عنوان کرد و افزود: با انعکاس درست اقدامات دولت، امید را دل مردم زنده کنید و اجازه ندهید که دشمن در جنگ نرمی که در پیش گرفته است بذر امید را در دل مردم نابود کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار