فعالیت سرویس های مدارس در چارچوب قوانین سامانه سپند صورت خواهد گرفت\

فعالیت سرویس های مدارس در چارچوب قوانین سامانه سپند صورت خواهد گرفت

  • کد خبر: 213785
  • چاپ
  • انتشار: 10 شهریور 1397 - 21:59

استنادنیوز؛مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد با استفاده از سامانه سپند، والدین گرامی دانش آموزان می توانند در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار ‌دهند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، حمیدرضا فضل‌اله‌نژاد، مدیرعامل این سازمان در گفتگویی با اشاره به موارد ضروری در خصوص ساماندهی سرویس مدارس در آستانه سال جدید تحصیلی اظهار داشت: تکالیفی در حوزه ساماندهی سرویس مدارس بر عهده سازمان تاکسیرانی و اداره آموزش و پرورش است. منطبق با اعلام نیاز آموزش و پرورش، تاکسیرانی موظف است ناوگان مناسب، به تعداد مورد نیاز و با رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند و یا شرکت‌های مجاز که می‌توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش کرده و در سامانه ثبت نماید. مدارس نیز می‌توانند از بین شرکت‌های مورد تأیید سازمان تاکسیرانی شرکت مناسب را جهت ارائه خدمات به دانش آموزان انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برخط در تمامی زمینه ها لازمه ارائه خدمات با کیفیت‌تر است، گفت: در حوزه سرویس مدارس در گذشته همه امور به صورت دستی انجام می‌شد. بنابراین ضرورت ساماندهی این خدمت بر اساس تکنولوژی های روز احساس می شد تا سازمان تاکسیرانی و مدارس وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پایشی موارد مختلف در این حوزه بدون دخالت افراد صورت پذیرد.

فضل‌اله‌نژاد در ادامه تصریح کرد: با فعالیت سامانه سپند ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند مورد سنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط تاکسیرانی و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد.

وی به اهمیت حمل و نقل ایمن، آسان و با کیفیت اشاره نمود و افزود:  با استفاده از سامانه سپند، والدین گرامی دانش آموزان می توانند در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار ‌دهند و اگر شخص راننده، خودرو و یا شرکت های خدمات دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را کسب ننمایند از سیستم حذف خواهند شد.

در پایان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری به شرایطی که لازم است رانندگان برای فعالیت در سرویس مدارس داشته باشند اشاره نمود و گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی دارای گواهینامه معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان بوده و خودروی آن‌ها نیز دارای معاینه فنی باشد.

شایان ذکر است، با همکاری سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری و اداره آموزش و پرورش، قرار است در سال تحصیلی پیش رو، فعالیت سرویس های مدارس بر اساس تکنولوژی های روز و سامانه سپند صورت پذیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار