محصولات کشاورزی مازندارن سالم و دارای استانداردهای ملی است\

محصولات کشاورزی مازندارن سالم و دارای استانداردهای ملی است

  • کد خبر: 213800
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1397 - 12:03

استنادنیوز؛شهیدی فر در دیدار هئیت روسی با رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:عمده محصولات کشاورزی تولیدی مازندران، محصول سالم و دارای استانداردهای ملی است

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، شامگاه گذشته هئیت روسی با رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی مازندران دیدار و گفتگو کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این دیدار با بیان اینکه مازندران دارای استعدادهای فراوان تولید محصولات کشاورزی است و توانمندی‌های زیادی در تولید و صادرات مرکبات، کیوی، گل و گیاه، طیور، آبزیان، سبزی و صیفی، برنج، دانه‌های روغنی و توت فرنگی دارد، گفت: زیرساخت‌هایی مانند پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی از استعدادهای بخش تولید و صنایع فرآوری پس از تولید کشاورزی مازندران است.

وی با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون تن مرکبات در مازندران تولید می شود که نیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: کیوی با تولید 180 هزار تن 70 درصد تولید کشور و برنج با تولید یک میلیون و 400 هزار تن حدود نیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سالانه 400 میلیون واحد گل و گیاه زینتی در استان تولید می شود که از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

این مسؤول اضافه کرد: سالانه 240 هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید می شود که بخش عمده ای از آن قابلیت صادرات دارد.

وی تصریح کرد: عمده محصولات کشاورزی تولیدی مازندران، محصول سالم و دارای استانداردهای ملی است.

شهیدی فر خواستار افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه از جمله روسیه شد و افزود: علاقه‌مندی بین مسؤولین ایران و روسیه وجود دارد تا حجم تبادلات تجاری را افزایش دهند و استان مازندران آماده همکاری در بخش کشاورزی است.

سرگئی بودنیک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تکلئور در این نشست گفت: این شرکت روسی خصوصی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه فیزیک مهندسی مسکو بنیانگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این شرکت میکروب زدایی فرآورده های گوشتی و گیاهی با استفاده از دستگاه شتاب دهنده الکترون انجام می شود که شیمیایی و حرارتی نیست بلکه کمک به از بین بردن میکروب و حشرات نهفته در این محصولات می کند و روشی برای تامین نیازمندی عبور از مرزها و قرنطینه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار