اجرا شدن طرح«ایران مهارت» در نیمی از مدارس متوسطه اول مازندران در سال تحصیلی جدید\

اجرا شدن طرح«ایران مهارت» در نیمی از مدارس متوسطه اول مازندران در سال تحصیلی جدید

  • کد خبر: 213805
  • چاپ
  • انتشار: 12 شهریور 1397 - 21:33

استنادنیوز؛معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه امسال، طرح «ایران مهارت» در نیمی از مدارس متوسطه اول استان اجرا می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: این طرح که شامل دوره های 60 ساعته آموزش فنی و حرفه ای است، امسال در 50 درصد مدارس مقطع متوسطه اول استان اجرا می شود تا دانش آموزان با مهارت های فنی و کاربردی آشنا شوند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان با 3 نوع آموزش آشنا می شوند، افزود: دوره های آموزشی کوتاه مدت موسوم به ایران مهارت، دوره های آزاد مهارتی سازمان فنی و حرفه ای و دوره های آموزشی بنیاد ICDL  ایران از جمله دوره های این طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای آزمایشی و موفق طرح در ایام تابستان امسال منجر به آموزش بیش از 3 هزار دانش آموز متوسطه اول شد، تصریح کرد: در مدل اجرایی این طرح در مازندران، تعاونی آموزشی فرهیختگان ادیب پارسیان به نمایندگی از سوی 900 آموزشگاه فعال استان اجرای دوره های آموزش مهارت را بر عهده گرفت.

نظری با بیان اینکه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش آموز به عنوان یک مربی و مترقی دیده شده اند، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم تا سال 1400 با همکاری و همراهی کانون صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در قالب اجرای برنامه ایران مهارت تمامی دانش آموزان در پایان تحصیلات عمومی، دارای حداقل یک گواهینامه بین المللی مهارت باشند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: طرح ایران مهارت در 16 دپارتمان شامل آموزش رشته های مهارتی برق، کشاورزی، صنایع دستی، جواهرات، پوشاک، رباتیک، کارآفرینی، گردشگری و صنایع خودرو در مدارس، کانون ها و پژوهشسراهای استان اجرا می شود.

وی از جمله اهداف طرح را توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه های کسب و کار دانست و گفت: از مزایای بهره مندی دانش آموزان از این طرح این است که گواهینامه بین المللی سازمان فنی و حرفه ای دریافت خواهند کرد و می توانند از امتیازات آن برخوردار شوند.

نظری ادامه داد: امید است در سایه اجرای این طرح دانش آموز ایرانی در حوزه سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی و در تمامی زمینه ها در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. اگر قرار است در هر کشوری اصلاح و توسعه ای صورت گیرد مسیر آن از آموزش و پرورش می گذرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار