نامه نائب رئيس شوراي اسلامي شهر ساري به دادستان استان\

نامه نائب رئيس شوراي اسلامي شهر ساري به دادستان استان

  • کد خبر: 213814
  • چاپ
  • انتشار: 13 شهریور 1397 - 01:12

استنادنیوز؛در پي سرگرداني 7 ساله ي ثبت نام شدگان طرح مسكن مهر مياركلا ، علي اكبر زليكاني  در نامه اي سرگشاده به مدعي العموم خواستار احقاق حق زيان ديدگان شد

 جناب آقاي سيد يونس حسيني عالمي

  دادستان محترم مركز استان مازندران

با سلام و احترام و آرزوي توفيق براي جنابعالي و همه خدمتگزاران صديق ؛ بطوريكه مستحضريد مسكن مهر طرحی بود كه در پي افزايش شديد قيمت مسكن در سطح كشور برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد جامعه شروع شد . بر اساس اين طرح دولت سعي نمود از طريق واگذاری زمین ، ضمن تشويق امر خانه سازي ، شرايط را براي دستيابي اقشار ضعيف به مسكن تسهيل نمايد . به همين دليل مورد استقبال خانواده هاي غير متمكني قرار گرفت كه تهيه مسكن ، كابوس بزرگ زندگي شان بود و براي رهايي از آن حاضر شدند همه دار و ندار خود را پيشكش كنند  .

در همين راستا سال 1387عمليات احداث طرح 2800 واحدي مسكن مهر ميار كلا در 13 كيلومتري ساري و در داخل اراضي ملي آغاز گرديد و قرار بود تا سال 1390 تكميل و به عده اي از شهروندان كم بضاعت ساروي واگذار شود ليكن با گذشت 7 سال از تاريخ فوق ، هنوز اين وعده محقق نشده و  جايي كه بنا بود به يك منطقه مسكوني تبديل شود ، مكاني متروكه و دلگير باقي مانده و لذا شاهد مراجعات مكرر ثبت نام شدگان اين طرح به شورا و ديگر مراجع هستيم كه خود را بصورت مالباختگاني بلاتكليف مي بينند چراكه با قرض و وام و فروش لوازم زندگي ، به سختي سرمايه اي فراهم نموده و آن را در اختيار مجريان طرح قرار دادند به اين اميد كه سقفي بالاي سر خود داشته و صاحبخانه شوند اما با كمال تاسف بدليل بي سرانجامي طرح مزبور دچار سرگرداني شده و همچنان چشم انتظار گشايش در اين گره كور مي باشند و امروز در وانفساي نابساماني هاي اقتصادي و معيشتي ، درحالي همه داشته هاي خود را ازكف رفته مي بينند كه از لحاظ مسكن نيز با مشكلات جدي مواجهند .

در اين ميان كساني كه در اين فقره مرتكب قصور يا تقصير شده اند نه تنها به صدها خانواده آسيب پذير و زيان ديده جفا ورزيده و مايوسشان كرده اند بلكه به دولت و كشور و بيت المال هم خسارت زدند چراكه اين طرح را در اراضي ملي بنا گذاشتند و اين يعني اضرار مضاعف به جامعه و مردم كه مرتكبين آن به حكم عدالت و انصاف ، مستوجب تعقيب و تعزيرند . بويژه آنكه با ندانم كاري و بي مسئوليتي و كم كاري ، موجب بدبيني و بي اعتمادي مردم شده اند !

و نكته ديگر در رابطه با اجراي طرح در منطقه يادشده ؛

در حالي بنا بود 2800 خانوار در آن سكونت نمايند كه هيچگونه تمهيدات رفاهي و تاميني براي ساكنين اين واحدها پيش بيني نشده و لذا در صورت تكميل و اسكان ، به جهت بعد مسافت تا ساري و فقدان مراكز آموزشي ، بهداشتي ، خدماتي و انتظامي ، اين تعداد كثير از شهروندان با گرفتاريهاي عديده و كاستي هاي آزاردهنده روبرو خواهند بود و اين هم مزيد بر كوتاهي هاي مجريان مي باشد كه درخور توجه و تامل است .

نظر به اينكه حضرتعالي در مدت تصدي مسئوليت خطير دادستاني مركز استان با كارداني و اقدامات موثر، اميد هاي فراواني را در خصوص احقاق حق شهروندان برانگيخته ايد ، اكنون خريداران خسران ديده و بلاتكليف اين طرح نيز از جنابعالي به عنوان مدعي العموم توقع دارند با دستان توانمند و گره گشاي خود به حل مشكل آنان كمك كنيد .

بنده به عنوان نماينده شهروندان در پارلمان شهري با توجه به بررسي هايي كه بحكم وظيفه پيرامون موضوع فوق انجام داده و در جريان ماوقع قرار گرفتم  و با عنايت به اينكه پاي درد دل خريداران نشسته و  اوضاع بغرنج و نگران كننده آنها را مشاهده نمودم و از طرفي به جديت و قاطعيت جنابعالي در ستاندن داد ذيحقان واقفم ، بر اين باورم در شرايط فعلي  ورود شما به اين فقره ، حلال مشكل خواهد بود  و با پيگرد و مجازات مسببين اين ضرر و زيان و سرگرداني ، زمينه براي جبران مافات فراهم خواهد شد ان شاء الله.

                                                                         با سپاس فراوان

                                                                        علي اكبر زليكاني

                                                             نائب رئيس شوراي اسلامي شهر ساري



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار