مازندران از 15 شهید گمنام دفاع مقدس میزبانی می کند\

مازندران از 15 شهید گمنام دفاع مقدس میزبانی می کند

  • کد خبر: 213832
  • چاپ
  • انتشار: 15 شهریور 1397 - 12:02

استنادنیوز؛مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر 15 شهید گمنام دفاع مقدس بیست و پنجم شهریور وارد مازندران می شود تا همزمان با ششم و هفتم ماه محرم تشییع شود

سردار عبدالله ملکی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران افزود: پیکر این شهدا بعد از ظهر یکشنبه بیست و پنجم شهریور از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان می شود و در شهرستان سوادکوه (پل سفید و زیراب) مورد استقبال قرار می گیرند.
ملکی افزود: پیکر شهدای گمنام پس از استقبال در بدو ورود به مازندران، برای برگزاری مراسم شب وداع به حسینیه سپاه شهرستان بابل منتقل و مراسم معنوی شب وداع با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اعلام این که مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام ساعت 9 صبح دوشنبه بیست و ششم شهریور مصادف با هفتمین روز ماه محرم در شهر ساری برگزار می شود، گفت : این شهدا از میدان شهدا تا امامزاده یحیی ساری تشییع می شوند.
وی با اشاره به اینکه پس از مراسم تشییع و برگزاری وداع و عزاداری محرم، هشت شهید گمنام به تهران بازگشت داده می شود، ادامه داد: هفت شهید گمنام دیگر در چهار شهر تنکابن، شیرود ، نکا و قائمشهر خاکسپاری می شوند.
ملکی توضیح داد: 2شهید گمنام در دانشگاه آزاد نکا، یک شهید در حوزه علمیه محمدیه قائمشهر، 2 شهید در تنکابن و 2 شهید نیز در شیر رود دفن می شوند.
تاکنون 307 شهید گمنام در 104 استان مازندران نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان 314 شهید گمنام خواهد شد.
**گردهمایی 1300نفری پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران در آمل
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه به برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس اشاه کرد و گفت: برنامه دفاع مقدس امسال استان با قدرت عاشورایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی عجین شده است.
ملکی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری رژه نیروهای مسلح مازندران در ساری، گردهمایی یکهزارو 300نفری پیشکسوتان رزمندگان دفاع مقدس نیز نوزدهم شهریور در آمل برگزار می شود.
وی برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان رزمندگان سپاه کربلا مازندران را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا، دیدار با جانبازان، سخنرانی قبل از خطبه توسط فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، اجرای ورزش همگانی استانی و توجه به سلامت جسم و روان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
مازندران 10 هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار