تخصیص 750 میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال فراگیر مازندران\
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت

تخصیص 750 میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال فراگیر مازندران

  • کد خبر: 213842
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1397 - 10:31

استنادنیوز؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:در بخش اشتغال فراگیر مازندران 750 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و بنابراین باید از تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال کمک بگیریم

 کامران اصغری در همایش تعاونگران شهرستان‌های چالوس و کلاردشت که در سالن اجتماعات بهزیستی چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه سبت به برخی کشورها در زمینه تعاون عقب هستیم و این موضوع مهم را جدی نگرفتیم، اظهار کرد: بیش از 13 هزار تعاونی در مازندران داریم و کار تعاون، یک کار همدلی و جدی است و در  این کار  باید همدلی و هم‌زبانی باشد تا موفقیت حاصل شود.

وی افزود: بسیاری از تعاونی‌های ما توسط مؤسسان تعاونی فراموش شد در حالی که اصل و هدف ما بر همکاری و تعاون، تشکیل آن آسان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه وقتی تعاونی تشکیل شد هرگز نباید از هم گسیختگی آن به ذهن خطور کند، خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات، دولت تسهیلات 6 درصدی به مردم می‌دهد و اولویت با تعاونی‌های روستایی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به تعاونگران در سطح مازندران به خوبی انجام نشد، تصریح کرد: حدود 8 هزار فقره ثبت‌نام در سایت «کارا» از سراسر کشور انجام شد که تعداد ثبت‌نامی‌ها از استان مازندران زیر هزار نفر و آن هم فقط در بخش تعاونی بود.

اصغری از ابلاغ مرحله دوم این تسهیلات طرف دو هفته آینده خبر داد و بیان کرد: سهمیه مازندران در بخش اعتبارات 165 هزار و 565 میلیارد تومان است که در بخش مشاغل خانگی 32 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد و این رقم نسبت رقم تخصیصی سال گذشته تفاوتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به تعاونگران برای استفاده از تسهیلات بسیار مهم است، اظهار کرد: در بخش اشتغال فراگیر مازندران 750 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و بنابراین باید از تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی کمک بگیریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه الان برای تشکیل تعاونی‌ها سخت‌گیری می‌کنیم چون درگذشته برخی هدفشان از تعاونی چیزی غیر از آن بود، گفت: به دنبال کیفیت تعاونی در مازندران هستیم نه کمیت و برای این منظور باید فرهنگ تعاونی گسترش یابد تا ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار