ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه از اهداف طرح بصیرت عاشورایی می باشد\

ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه از اهداف طرح بصیرت عاشورایی می باشد

  • کد خبر: 213857
  • چاپ
  • انتشار: 20 شهریور 1397 - 12:54

استنادنیوز؛حجت الاسلام حیدری جناسمی آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود بدعت ها به عزاداری‌ ها،ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه را از اهداف اجرای بصیرت عاشورایی برشمرد

طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره به همراه برنامه های شاخص دینی و مذهبی در ۳۰۰ بقعه امامزاده های استان برگزار می شود .حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی بابیان اینکه با آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت ها به عزاداری‌ ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) ، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و موقوفات را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی ادامه داد : برنامه های لبیک یا حسین ، احلی من العسل ویژه دانش آموزان ، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان ، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش اجرا می شود و طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۹ شهریور در سه مرحله دهه اول، دهه دوم و دهه سوم محرم با برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می شود.

حیدری با اشاره به وجود ۱۴ هزار موقوفه در مازندران افزود : نیت ۷۰ درصد موقوفات این استان ، عزاداری و اطعام دهی در ایام محرم است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از اعزام ۳۰۰ مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان همزمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این مبلغان وظیفه پاسخگویی به شبهات مردم، سخنرانی در مراسم‌ عزاداری و بصیرت‌افزایی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد : هر چند تعدد موقوفات از جمله موارد خوشایند به شمار می رود اما فراوانی نیت واقف در یک مورد را باید با آگاهی سازی و شناساندن موارد جدید وقف معرفی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار