چرا شورای همکاری خلیج فارس همواره مواضع ضدایرانی اتخاذ می‌کند؟\

چرا شورای همکاری خلیج فارس همواره مواضع ضدایرانی اتخاذ می‌کند؟

  • کد خبر: 213893
  • چاپ
  • انتشار: 24 شهریور 1397 - 13:31

استنادنیوز؛ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد مواضع ضدایرانی شورای همکاری خلیج فارس اقدامی برای جبران شکست های منطقه ای سعودی ها و آمریکا است.

محمدعلی پورمختار در خصوص اتخاذ مواضع ضدایرانی از سوی برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عربی طی ماه های گذشته، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که کشورهای مانند عربستان سعودی، بحرین و غیره همواره ایران را به مداخله در کشورهای عربی متهم می کنند.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه شورای همکاری خلیج فارس در سال ها پیش برای اهداف مختلف از جمله مبارزه با کشورهای انقلابی شکل گرفت، اظهار کرد: بر این اساس یکی از اهداف جلوگیری و تهدید ایران برای نفوذ مثبت در منطقه است.

مواضع ضدایرانی شورای همکاری خلیج فارس گامی برای جبران شکست در منطقه است

وی با اشاره به اینکه شورای همکاری خلیج فارس نتوانسته خواسته های آمریکایی ها را برآورده کند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که هر چند وقت یکبار اقدام به صدور بیانه علیه کشورها خصوصا ایران می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی از کشورها مانند عربستان تلاش می کنند از طریق محکوم کردن کشورهای منطقه به سایر اعضاء شورای همکاری خلیج فارس روحیه دهند، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که سعودی ها در راس این شورا قرار گرفته اند و تلاش می کنند سیاست های ایالات متحده و صهیونیست ها را به سایرین دیکته کنند لذا مشاهده می شود که اختلافات زیادی در بین اعضاء بوجود امده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید گفت که همواره در مواضع ضد ایران، کشورمان را به دخالت در کشورهای منطقه خصوصا عربی محکوم کرده اند اما می توان مشاهده کرد که عربستان به همراه همپیمانانش در یمن بدنبال کشتار و اشغال این سرزمین هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار