بخش های خصوصی طلایه‌داران جنگ اقتصادی هستند\
  • استاندار سمنان:

بخش های خصوصی طلایه‌داران جنگ اقتصادی هستند

  • کد خبر: 213906
  • چاپ
  • انتشار: 25 شهریور 1397 - 10:11

استنادنیوزاستاندار سمنان بخش خصوصی به عنوان طلایه‌داران جنگ اقصادی یاد کرد و افزود: تولیدکنندگان داخلی و فعالان بخش خصوصی در ثبات اقتصادی  نقش مهم دارند

سید شهاب الدین چاووشی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق سمنان بر لزوم اهتمام بیشتر در راستای تحقق این هدفگذاری‌ها اظهارداشت: دستگاه‌های متولی باید زمینه تحقق صادرات یک میلیارد دلاری استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز در کشورو تأثیر آن بر صادرات غیرنفتی استان افزود: با تغییرات ایجاد شده در بازار ارز، زمینه‌ها، بیش از پیش برای تحقق برنامه‌های استان در حوزه صادرات گمرکی فراهم شده است.

استاندار سمنان از این فرصت ایجاد شده به عنوان یک فرصت طلایی نام برد و تصریح کرد: رونق در صادرات غیرنفتی استان در این شرایط که کشور با فشارهای اقتصادی روبه‌رو است یک فرصت مغتنم و طلایی است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

چاووشی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه احتمالا ظرف ماه‌های آتی بازار صادرات نفتی کشور را با فراز و نشیب‌هایی روبرو می‌کند، خاطرنشان کرد: این فراز و نشیب احتمالی در صادرات نفتی، ضرورت توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی در شرایط حساس اقتصادی فعلی را ضروری خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظفند که همه توان و اهتمام خود را برای کمک به فعالان بخش خصوصی به کار گیرند.

استاندار سمنان از بخش خصوصی به عنوان طلایه‌داران جنگ اقصادی یاد کرد و افزود: تولیدکنندگان داخلی و فعالان بخش خصوصی در ثبات اقتصادی و عملی شدن برنامه‌های اقتصادی دولت نقش مهم و محوری دارند.

وی با اذعان به اینکه فشارهای اقتصادی گذرا و زودگذرند گفت: همه مدیران و به ویژه مدیران دستگاه‌های مرتبط با بخش خصوصی باید همه توان خود را در راستای افزایش‌ ظرفیت‌های بخش خصوصی به میدان بیاورند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر حمایت از بخش خصوصی دارند گفت: دولت تدبیر و امید نیز از ابتدا بر حمایت از بخش خصوصی تأکید داشته و این سیاست را در سال جاری نیز پیگیری می‌کند.

چاووشی با اشاره به اجرایی شدن اصل 44 و لزوم واگذاری‌ها به بخش خصوصی ادامه داد: متأسفانه در گذشته واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام نگرفت و همین آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور و هدفگذاری‌های اقتصادی نظام زد.

وی معتقد است که اگر با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی، شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌شد، امروزه تنها اثرات تحریم‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یافت بلکه اقصاد کشور چه بسا امروز با مشکلات فعلی نیز روبه‌رو نبود.

استاندار سمنان با بیان اینکه واگذاری‌ها در دولت‌های گذشته به صورت واقعی اتفاق نیفتاده اضافه کرد: امروز نیز در واگذاری‌ها، سخت گیری‌هایی وجود دارد که سبب شده بخش خصوصی واقعی نتواند از ظرفیت‌های اصل 44 آنگونه که شایسته است بهره بگیرد.

چاووشی همچنین بر لزوم جدیت بیشتر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز بیشترین آسیب را به تولید داخل و بخش خصوصی وارد می‌کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار