سخنرانی شخصیت های سیاسی در دانشگاه های مختلف در روز دانشجو (بخش دوم)\
  • به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه ها

سخنرانی شخصیت های سیاسی در دانشگاه های مختلف در روز دانشجو (بخش دوم)

  • کد خبر: 21393
  • چاپ
  • انتشار: 16 آذر 1395 - 19:08

بخش دوم از خلاصه مهم و جنجالی سخنرانی ها و پرسش و پاسخ های چهره ها و شخصیت های سیاسی در دانشگاه ها به مناسبت روز دانشجو را بخوانید

به گزارش اختصاصی استناد نیوز، همه ساله در 15 و 16 آذر به مناسبت روز دانشجو دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی با دعوت از شخصیت های سیاسی کشور سخنرانی ها و نشست هایی را برگزار می کنند و نظرات آن ها را در موضوعات مختلف جویا شده و سوالات خود را مطرح می نمایند.

امسال اما این مراسمات روز دانشجو به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری تب و تاب بیشتری داشت و صحبت های جنجالی و تندی هم بعضا انجام شد، محور بیشتر سخنرانی های روز دانشجوی امسال به مسئله برجام و تحریم های آمریکا برمی گشت.

 

سعید جلیلی در دانشگاه شریف:
جلیلی گفت: کسانی با شعار کاهش هزینه ها شروع کردند اما به کاهش سرمایه ها رسیدند؛ اگر سرمایه سازی تاریخی و راهبردی را هزینه معرفی کنید نتیجه آن نه کاهش هزینه بلکه سرمایه سوزی خواهد بود.


وی همچنین بیان کرد: امریکای امروز همان امریکای 4 سال قبل است، همان اوباما و کری و همان کنگره است، همانهایی که در معامله با آنها سانتریفیوژها را برچیدیم و در راکتور اراک بتن ریختیم اما امروز 99 دورصد رای علیه خود گرفتیم.


جلیلی گفت: صاحبان حقوقهای نجومی مدیران آرزومند زندگی اشرافی، بهره مندان رانت و انحصار و کاسبان فساد و تبعیض، نه تنها از حقوق ملت در برابر سرکشان جهانی دفاع نمی کنند، که جاده صاف کن آنها هم خواهند بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اولین پرسش از سوی یکی از دانشجویان درباره پذیرش برجام از سوی مقام معظم رهبری و علت انتقادات وی از برجام گفت: ایشان برجام را به طور مشروط و با 28 شرط پذیرفتند تا روزنه ها و خلل آن به کشور آسیب نزند.


اولاد قباد در دانشگاه امیرکبیر:
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما در مجلس پیگیر فسادهای اداری و مالی و رانت‌خواری هستیم. فسادهایی که حق‌الناس شما عزیزان است و پایمال کردن خون شهداست. لذا ما از فیش‌های نجومی تا املاک نجومی تا صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.


وی در واکنش به شعار دانشجویان درباره حصر نیز گفت: ما پیگیر مطالبات بحق شما دانشجویان و مردم هستیم و ان‌شاءالله بر اساس قانون اساسی و مر قانون همه مواردی که از مطالبات اساسی مردم و دانشجویان است را پیگیری می‌کنیم.


اولاقباد گفت: ما یازده میلیون نفر حاشیه نشین داریم ، آمار زنان بد سرپرست و بی سرپرست دو و نیم میلیون نفر است، آمار بیکاران سه و نیم تا چهار میلیون نفر است و آمار اعتیاد و افزایش طلاق را نیز شاهد هستیم که از دغدغه های ماست و در قبال این همه آسیب اجتماعی و مشکل تنها شرمنده شهدا هستیم.


منتجب‌نیا در دانشگاه شهید بهشتی:
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخوردهای امنیتی و پلیسی در دانشگاه‌ها، گفت که دانشگاه‌ها نباید پادگان شوند. افتخار نیست که بگوییم دانشگاه‌های ما ساکت هستند و حرفی ندارند. دانشجو باید در نظر دادن و تصمیم‌گیری آزاد باشد.


منتجب‌نیا در پاسخ به پرسش دانشجویی در خصوص اقدامات و تخلفات مالی رئیس جمهور پیشین نیز گفت: هرچند وقت یک‌بار پرونده‌ای از اختلاس‌های مالی تیتر روزنامه‌ها می‌شود،. بهتر است قوه قضائیه برای یک‌بار هم که شده یکی از این پرونده‌ها را بررسی کند.


ضرغامی در دانشگاه صنعتی اصفهان:
وی در خصوص اتفاقات انتخابات ۸۸گفت: انتخاباتی انجام شد که گرم و پر شور بود و نتیجه انتخابات نشان داد که فاصله دو رقیب بسیار زیاد است اما آن کسی که بازنده انتخابات بود حتی قبل از اعلام نتایج قطعی با رسانه‌های خارجی مصاحبه کرد و گفت من برنده‌ام.


ضرغامی اضافه کرد: بنده با آقایان موسوی و کروبی مفصل صحبت کردم. آقای موسوی باور داشتند که برنده انتخابات هستند و من حتی حاضر بودم که با شروطی تریبون در اختیار ایشان در صدا و سیما قرار داده شود و شرط این بود که آقای موسوی با یک مجری در برنامه ترتیب داده شده از سوی صدا و سیما حاضر شوند اما ایشان نپذیرفتند و خواهان این بودند که به طور مستقیم برای مردم ایران بیانیه بخوانند. مگر ما در انتخابات قبلی این رویه را دنبال کرده بودیم که به ایشان تریبون بدهیم؟ بنابراین اگر موسوی قبول می کرد با یک مجری مصاحبه کند، تریبون در اختیاش قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برجام باید یک فرصت برای وحدت سازی باشد نه تفرقه، گفت: امروز به تعبیر بنده برجام را خدا آورد تا دشمن سازی برای همه تعمیق شود. نباید برجام تبدیل به تفرقه و اختلاف در کشور شود بلکه باید سبب وحدت در میان مردم و نخبگان جامعه شود. برجام را خدا آورد تا یک سری چیز هارا هم نسل جدید بفهمند. بنابراین برجام باید تبدیل به یک عنصر ملی شود.

 

شخصیت های سیاسی در سخنرانی های روز دانشجو چه گفتند؟ / گزیده ای از صحبت های مهم و جنجالی سیاسیون (بخش اول)

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار