اهمیت گفتگوی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران با تکیه بر مبانی قوانین بین المللی\
  • امیر کویت:

اهمیت گفتگوی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران با تکیه بر مبانی قوانین بین المللی

  • کد خبر: 21397
  • چاپ
  • انتشار: 17 آذر 1395 - 00:51

امیر کویت در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین از اهمیت گفتگو با ایران سخن گفت

به گزارش استناد نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت بر اهمیت گفتگوی سازنده بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران تاکید کرد.

 

امیر کویت که روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین سخنرانی می کرد، افزود که موفقیت این گفتگو نیازمند تکیه بر مبانی قوانین بین المللی در رابطه با مناسبات بین کشورها است که بر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد.

امیر کویت در خصوص اوضاع سوریه نیز بر حمایت از تلاش ها برای دستیابی به راهکار سیاسی که موجب حفظ جان مردم سوریه و تمامیت ارضی این کشور می شود تاکید کرد.

 

شیخ صباح همچنین نسبت به پیشرفت نیروهای عراقی در رویارویی با گروه تروریستی داعش ابراز خرسندی نموده و نسبت به اینکه این دستاوردها موجب تقویت تحقق آشتی ملی و مشارکت تمام گروه های مردم عراق در تعیین آینده این کشور شود ابراز امیدواری کرد.

 

سی و هفتمین دوره نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس روز سه شنبه در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد و پادشاه عربستان و بحرین، امیر کویت و قطر به همراه نخست وزیر انگلیس در آن سخنرانی کردند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار