بیماری لااباگری سیاسی در کشور در حال رشد است/نرخ ارز‌ ۸ هزار تومانی واقعی است\

بیماری لااباگری سیاسی در کشور در حال رشد است/نرخ ارز‌ ۸ هزار تومانی واقعی است

  • کد خبر: 214009
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1397 - 10:45

استنادنیوز؛رئیس خانه صنعت معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه آمریکا و بحث تحریم نقشی در افزایش نرخ ارز ندارد، گفت: مدیریت در کشور ضعیف است و در کشور با بیماری سیاسی مواجه هستیم


سید مجتبی رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری خاصی به نام لااباگری سیاسی در کشور در حال رشد است که این بیماری بسیار عذاب‌آور است.

وی با اعلام اینکه این بیماری به ضرر بسیاری از افراد کارآفرین است، تصریح کرد: اتفاقات بزرگی در کشور ایجاد می‌شود ولی بازخوردی در دولت مردان دیده نمی‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه دو نیم وزرات‌خانه در حال حاضر فاقد مدیر است، گفت: این وزارت‌خانه‌های کلیدی فاقد مدیر، تبعات سختی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

وی با اعلام اینکه مشکلات موجود اقتصادی کشور مربوط به حال حاضر نیست، گفت: این موضوع مربوط به بیش از ۹ ماه گذشته است و باید دولتمردان زودتر از این‌ها به فکر باشند و بحران موجود کشور بحران ناکارآمدی و لااباگری سیاسی در کشور است.

رضوی اضافه کرد: نگاه بی‌مسؤولیتی در کشور حاکم شده که فشار به صنعت و در نهایت به مردم وارد شده است.

وی با اعلام اینکه هر روز منتظر افزایش نرخ ارز هستیم، گفت: جالب اینجاست که این موضوع در سامانه نیما و سنا هم اتفاق می‌افتد و سامانه سنا هم متاثر از نرخ ارز بازار می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: ما به دنبال افزایش کاذب ارز نیستم، قمیت ارز باید تناسب و حتی برابری با ریال داشته باشد، احساس بنده به عنوان کسی که در اقتصاد فعال هست، عددهای که در سامانه سنا بوده عدد منطقی ارز در کشور است.

وی با اعلام اینکه نرخ ارز‌های ۸ هزار تومانی واقعی و منطقی است، گفت: ممکن است قیمت ارز هم بالاتر برسد ولی در حال حاضر نباید نرخ ارز در کشور باشد.

رضوی با اعلام اینکه تحریم تاثیری در نرخ ارز ندارد، افزود: اگر هم تاثیر داشته باشد باید از الان مشاهده می‌شد، از طرفی به هیچ وجه آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ما را به صفر برساند.

وی در ارتباط با مشکلات اقتصادی فعلی در کشور افزود: یکی از مشکلات مربوط به ناکارآمدی دولت است، دومی حل کمبود کسری بودجه‌های که دارد، دولت بر مبنای ۳ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده و با توجه به اینکه درآمد نفتی رو به افول می‌رود و ممکن است بودجه‌اش کاهش پیدا کند که با فروش ارز ۱۵ تا ۱۶ هزار تومانی کسری دولت جبران می‌شود و مورد سوم هم مربوط به ناهمگونی سیاسی در کشور داریم و عدم هماهنگی دو قوا هم به مشکلات اقتصادی کشور دامن می‌زند.

رضوی با اعلام اینکه در شرایط فعلی مهمترین مشکل کشور کمبود مواد اولیه است، گفت: کمبود نه اینکه در بازار کالا وجود ندارد بلکه تولیدکنندگان به دلیل اینکه بازار داری التهاب است برای فروش دچار تردید هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر متولیان ما ساکت هستند، گفت: این شرایط زیاد مناسب نیست، برای بنده به عنوان فعال اقتصادی فردا بسیار گنگ و نامفهوم است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان صادرات محصولات استان مازندران را ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: نسبت به سنوات گذشته افزایش داریم ولی ممکن هست که پایدار نباشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار