معرفی بیسوادان به نزدیک ترین مدرسه/ بهره مندی مازندران از بالاترین میزان افراد باسواد در کل کشور\
  • معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران خواستار شد:

معرفی بیسوادان به نزدیک ترین مدرسه/ بهره مندی مازندران از بالاترین میزان افراد باسواد در کل کشور

  • کد خبر: 214032
  • چاپ
  • انتشار: 07 مهر 1397 - 09:36

استنادنیوز؛معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت سوادآموزی گفت: مردم استان مازندران، بیسوادان را به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت معرفی کنند


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «داود تقی نیا» در مراسم صبحگاه اداره کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: نقش سواد بر هیچ کس پوشیده نیست و همه مردم و مسئولان تلاش دارند تا بیسوادی به صفر رسیده و تمامی مردم جامعه از این نعمت بزرگ بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه با حمایت ها و همکاری همه نهادها و مسئولان «مازندران» رتبه نخست کشور را در بحث سواد در اختیار دارد، افزود: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، استان مازندران با 97.63 درصد در گروه سنی 10 تا 49 سال بالاترین میزان افراد باسواد را در کل کشور در اختیار دارد که افتخار بزرگی برای این استان به شمار می آید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نوع آموختن سواد در سوادآموزی ابراز کرد: در مدارس عادی دانش آموزان به طور خودکار به سوی تحصیل می روند. اما در سوادآموزی این ما هستیم که باید به سراغ بیسوادان رفته، آنها را شناسایی کنیم و در هر جا و مکانی که سوادآموز خواستار آن است کلاس سوادآموزی را تشکیل دهیم.

تقی نیا در همین زمینه افزود: به همین خاطر است که می توان گفت کلاس های سوادآموزی از انعطاف بالایی برخوردار است. همچنین آموزش برای سوادآموزان کاملاً رایگان است و حتی کتاب و نوشت افزار نیز به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کار سوادآموزی همچون کندن چاه با سوزن است، گفت: شناسایی سوادآموزان به ویژه در استان مازندران با این پراکندگی مناطق جغرافیایی بسیار دشوار است. اما با این حال همکاران سختکوش ما با تمام توان خود در این کار قدم برداشته و مازندران را به صدر استان های باسواد کشور رساندند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید مبادی بیسوای را مسدود کنیم تا دیگر شاهد تولید بیسواد نباشیم، تصریح کرد: از تمامی مردم استان درخواست می کنم هر بیسوای که در هر نقطه مشاهده کردند، وی را به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود معرفی کنند تا فرایندهای سوادآموزی در مورد آن شخص انجام شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار