اشتغال به معنای واقعی باید اتفاق بیفتد / با اقدام جهادی، شیر مورد نیاز صنایع لبنی استان تامین شود\
  • استاندار، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، تاکید کرد:

اشتغال به معنای واقعی باید اتفاق بیفتد / با اقدام جهادی، شیر مورد نیاز صنایع لبنی استان تامین شود

  • کد خبر: 214034
  • چاپ
  • انتشار: 07 مهر 1397 - 09:46

محمد اسلامی با تاکید بر رونق تولید و اشتغال، گفت: امروز بیش از هرچیز باید به جریان فعال تولید حساس باشیم و حرکت مستمر تولید تا رونق همه جانبه باید تداوم یابد

 محمد اسلامی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که هدف دولت از تخصیص منابع اشتغالزا، رونق تولید و اشتغال است، یادآور شد: امروز بیش از هرچیز باید به جریان فعال تولید حساس باشیم و حرکت مستمر تولید تا رونق همه جانبه باید تداوم یابد لذا نظارت دقیق بر فرآیند درست اعطای وام به جامعه هدف بسیار مهم و اساسی است.

استاندار با بیان این که تعهد اشتغال و تولید، از شروط اساسی اعطای تسهیلات است، خاطرنشان کرد: پایش دقیق و درستی صورت گیرد که افراد دریافت کننده تسهیلات تا چه اندازه به تعهدات خود عمل کرده اند.

اسلامی با اعلام این که بیش از ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک ها معرفی، بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیارد تومان از این رقم، طرح در ۴ بانک عامل منعقد و بالغ بر ۱۰۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است، ابراز داشت: اشتغال باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد و با نظارت دقیق به افراد فاقد شغل تعلق گیرد و فقط طرح های دارای اثر بخشی در کمیته فنی تایید شود.

وی خاطرنشان کرد: راستی آزمایی تعداد اشتغال با ثبت کد ملی انجام شود تا کارآفرینانی که تسهیلات برای ایحاد اشتغال دریافت کردند اسامی اشتباه ندهند.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که باید به دنبال مدیریت اثربخش باشیم، گفت: مسایل و نتایج برنامه های اجرا شده در حوزه اشتغال باید به صورت عینی و ملموس مورد واکاوی قرار گیرد.

اسلامی در ادامه با تاکید بر این که زنجیره تولید شیر و فرآیندهای تولید شیر در استان جدی گرفته شود، افزود: باید با اقدامات جهادی؛ مساله تامین شیر مورد نیاز صنایع لبنی استان تامین شود.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان این که زیرساخت ها، سرمایه گذاری های صورت گرفته و داشته ها و مزیت های مازندران در حوزه آی تی و آی سی تی بسیار ارزشمند است، اظهار نمود: استارت آپ ها و مشاغل و کسب و کارهای نوین به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و دستگاه های متولی برای ارایه مشاوره کاری و مهارت آموزی وقت بگذارند.

استاندار با اشاره به این که اقتصاد ورزش و زمینه سازی برای اشتغال جوانان با این ظرفیت مطلوب به صورت تلفیقی با ظرفیت هایی نظیر گردشگری، فرهنگ و هنر و ... باید در دستور جدی کار قرار گیرد و شتاب یابد، افزود: طرح های ملی اشتغال روستایی به صورت ویژه پیگیری و موانع بانکی آن برای پرداخت رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام این که از محل طرح فراگیر تاکنون قریب ۱۶۸ میلیارد تومان طرح به ۸ بانک عامل معرفی، بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان و ۸۶۸ میلیون تومان طرح در این بانک ها، منعقد و بیش از ۶۰ میلیارد تومان از این رقم به متقاضیان پرداخت شده است، عنوان کرد: با روش ها و ساز و کارهای گذشته نمی توان تسهیل گری نمود و باید نگاه متحول به امور داشت و متحولانه کار کرد.

اسلامی با اشاره به این که طرح های فراگیر، شریان حیاتی اقتصاد استان هستند، گفت: بانک ها اهتمام ویژه داشته باشند تا پرداخت تسهیلات طرح فراگیر شتاب یابد.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که محرومیت زدایی و توانمندسازی محرومین از برنامه های مهم دولت است، گفت: حمایت مستمر از بانوان دریافت کننده تسهیلات در این بخش صورت گیرد و مشکلات آنان مداوم پیگیری شود.

استاندار حلقه مفقوده اشتغال را مهارت افزایی برشمرد و با بیان این که برای تحقق این مهم؛ تفاهم نامه های متعددی را با دستگاه های مرتبط منعقد کردیم، اظهار داشت: شورای مهارت آموزی استان فعالیت خود را با قوت آغاز کند.

در آغاز این جلسه اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای اشتغال استان، گزارشی از عملکرد اعطای تسهیلات اشتغالزایی و رونق تولید استان در بخش های مختلف ارایه کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار