محمد اسلامی؛ امروز ما به جرم دانستن مورد تهاجم قرار گرفته ایم\

محمد اسلامی؛ امروز ما به جرم دانستن مورد تهاجم قرار گرفته ایم

  • کد خبر: 214062
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 14:00

استنادنیوز؛ استاندار مازندران گفت: امروز ما به جرم دانستن، آگاهی و تشخیص درست مورد تهاجم قرار گرفته ایم. چون می فهمیم و درک می کنیم و پیرو راه و آرمان امام راحل و شهدا هستیم.

محمد اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در ساری، راه دانش را راهی آگاهانه برای زندگی برشمرد و با اشاره به این که مسیر علم و دانش، مسیر تحول، رشد و شکوفایی جامعه است، افزود: قرار گرفتن در کسوت و مسیر رشد و تربیت انسان ها، آگاهسازی و آگاهی بخشی، شخصیت سازی و شخصیت آفرینی راه و رسالت انبیاست.

استاندار با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است و از محضر درس شما نسل های آینده و آینده سازان کشور پرورش می یابند و در مسیر سعادت قرار می گیرند، اظهار داشت: جهل و نادانی، در مقابل آگاهی و دانایی یک مبارزه تمام عیار را دنبال می کند. امروز ما به جرم دانستن، آگاهی و تشخیص درست مورد تهاجم قرار گرفته ایم. چون می فهمیم و درک می کنیم و پیرو راه و آرمان امام راحل و شهدا هستیم در مرتبه ای قرار گرفته ایم که فریب نقشه های به ظاهر زیبای دشمنان را نمی خوریم و این تقابل، که مرز قرار گرفتن آگاهی در برابر جهل می باشد، خیلی مهم است.

اسلامی با بیان این که مسیر رشدی که مردم در انقلاب اسلامی با جان فشانی و رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری محقق کردند و تداوم بخشیدند، بالا بردن طراز دانایی کشور است، گفت: استکبار، علم، دانش و فناوری پیشرفته را در انحصار مطلق خود می خواهد و فقط جهان اول را به تعبیر خود لایق نشستن بر هرم دانایی می داند و عناصری از دیگر جهان و دیگر اقشار را جز در تبعیت از سیاست ها و برنامه های خود، اجازه ورود به آن منطقه ممنوعه نمی دهد و شایسته برخورداری از این دستاوردها نمی داند.

وی با بیان این که امروز جنگی که در جهان وجود دارد در پی دست یابی به مولفه های قدرت و برتری ساز است، خاطرنشان کرد: محکومیت هسته ای ما ربطی به صحت انحراف از فعالیت ها ندارد، چرا که کشورهایی که به صراحت فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز انجام می دهند و عضو و تحت نظارت هیچ یک از سازمان های بین المللی نیستند آن ها باید در آغاز تعیین تکلیف شوند.

اسلامی با اشاره به این که ما توانستیم با خودکفایی به دانش هسته ای دست پیدا کنیم و وارد منطقه ممنوعه بشویم از نظر آن ها محل اشکال است، افزود: رسیدن به مرز دانش و دسترسی به فضا که امروز در انحصار چند کشور است، مبنای برخورد استکبار با ماست.

استاندار، با بیان این که انقلاب اسلامی، مسیر رشد و تعالی جامعه را فراهم کرد، گفت: امروز ما به خاطر قرار گرفتن در مسیر رشد بدون پذیرش الزامات استکبار متهم هستیم و برای این که در راه دانایی و سعادت به مقصد نرسیم 40 سال است که انواع توطئه ها را در لباس تهدید و تحریم تحمل می کنیم و دشمنان با تهمت و افترا با انقلاب اسلامی مقابله می کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، عنوان کرد: داشتن یک کشور آرام، دارای امنیت و دارای ظرفیت و برنامه که بتواند برای تحقق رشد و تعالی جامعه، برنامه های مدونی را طراحی و پیاده کند و مراکز تحقیقاتی بتواند پژوهش های لازم را برای دست یابی به فناوری مورد نیاز انجام دهد، این؛ انتخاب ملت ماست و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی درآمیخته است.

وی با بیان این که همه این ها سند پرافتخار تعالی و اعتلای یک ملت سربلند و با عزت است، ابراز نمود: چون ملت ما در این قله قرار گرفته اینهمه مورد تهاجم و توطئه واقع می شود. حادثه اهواز که با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان همراه بود، یک نماد از اقدامات استکبار برای ناامن جلوه دادن کشور ماست.

استاندار با اشاره به این که ما در دهه 60 شاهد ترورها و انفجارهای سنگین بودیم، لیکن ملت ما با آگاهی و مقاومت در برابر این حوادث ایستادگی کرد و تروریست ها ناگزیر به دامن اربابان خود پناه بردند، گفت: کسانی که شعار مبارزه با تروریست سر می دهند، لیکن تروریست ها در دامان آنان رشد کرده اند، هیچ کدام این حادثه تروریستی را محکوم نکرده اند.

وی با اشاره به این که جنگ سوریه و عراق؛ جنگ یک کشور نبود بلکه جنگی برای برهم زدن آرامش و امنیت ملت ما و متوقف کردن حرکت رو به رشد ایران اسلامی و ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه ما بود، عنوان کرد: گروه های تروریستی که در دامن امریکا رشد و پرورش یافتند، قصد اصلی شان اجرای مصوبات کنگره امریکا بود تا کشورهای سوریه و عراق را تجزیه و عناصر سلطه پذیری که دست نشانده آنان بودند را در این منطقه حاکم کنند تا به حاکمیت خود در منطقه ادامه دهند.

اسلامی با اشاره به این که 60 درصد انرژی جهان در منطقه غرب آسیا که شامل چین و هند هم می شود، قرار دارد و 65 درصد جمعیت، ذخایر ناب و عمده معادن جهان و بیشترین نیاز توسعه نیز در این منطقه قرار دارد، بیان داشت: ما در یک منطقه سوق الجیشی و از نظر مدیریت در یک حوزه استرتژیک قرار داریم که هم بر توسعه ما سهم دارد و هم در توسعه منطقه می توانیم نقش داشته باشیم، به همین دلیل استکبار می خواهد تسلط خود را به مثابه 50 سال حاکمیتی که در عصر ننگین پهلوی بر ایران و منطقه داشت، حفظ کند.

استاندار، عنوان نمود: امروز با جریانی روبرو هستیم که می خواهد با دروغ پردازی، شایعه و عملیات فریب و تحلیل های مبتنی بر هیچ، مردم و نظام را با مسایل داخلی سرگرم کند و با رویایی داخلی به اهداف شوم خود دست یابد.

وی، گفت: باید بدانیم در کجای تاریخ واقع شدیم. در این مقطع چه رسالتی داریم و برای این که بتوانیم افرادی دانا، کارآمد و دارای مهارت تربیت کنیم، بایستی از این منظر به مساله نگاه کنیم که ما به انسان های قدرت ساز و قدرت آفرین نیازمندیم.

استاندار مازندران، با بیان این که آموزش و پرورش، رکن رکین کشور ماست و هر کس که این رکن را تضعیف کند، به دین و آئین خیانت می کند، افزود: تربیت نسل نو و آینده سازان کشور، مهم ترین رسالت شماست و برای این که فرزندان ما آگاه، با مهارت و مقتدر تربیت شوند، از آداب، سنن و مواریث متعالی فرهنگی خود فاصله نگیرند و باورهای خودشان را رشد دهند، مهم ترین نکته برای ماست.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که مهم ترین هدف و رسالت آموزش و پروش، تربیت شخصیت های واحد و یکپارچه است، ابراز داشت: معلم باید جوهره فکری، دینی و تربیتی خود را در جان دانش آموز بنشاند و به عنوان الگویی پایدار در ذهن و روح فرزندان آینده ساز کشور ماندگار شود.

اسلامی، افزود: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شخصیت ساز است که می تواند شخصیت های موثر و تاریخ ساز به جامعه تحویل دهد.

گفتنی است، در این مراسم با حضور استاندار مازندران و مدیران استانی از رتبه های برتر کنکور سال 98-97 پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار