حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است/مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز یک تکلیف است\
  • نبیان در جلسه کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند؛

حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است/مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز یک تکلیف است

  • کد خبر: 214068
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 14:33

استنادنیوز؛علی نبیان در جلسه کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند بر مدیریت یکپارچه این اثر ملی تاکید کرد و یادآور شد: حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است

به گزارش روابط عمومی استانداری، علی نبیان در جلسه کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند بر مدیریت یکپارچه این اثر ملی تاکید کرد و یادآور شد: حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است و در سایه تعامل، هم افزایی و همگرایی محقق می شود.

معاون استاندار با اشاره به این که با توجه به کم آبی استان و تغییرات اقلیمی چنانچه برداشت ها از منابع طبیعی افزایش یابد بسیار متضرر می شویم، افزود: نظارت بر مسایل این بخش باید تشدید و برنامه های حفاظتی و نظارتی باید بر قله دماوند بر اساس آخرین اطلاعات صورت گیرد.

وی تاکید کرد: پایش مستمر از مسایل و داده های موجود در دماوند صورت گیرد تا برنامه های نظارتی و حفاظتی دقیق و موثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، برنامه ریزی ها باید نسبت به رخدادهای آینده جلوتر باشد و نباید در مدیریت دماوند غافلگیر شویم، عنوان داشت: هرگونه بردادشت غیرمجاز و تعدی به منابع طبیعی و حیات وحش از سوی افراد بومی، گردشگران و مسافران خلاف قانون است و باید برخورد شود.

نبیان با اشاره به این که به موضوع صیانت و حفاظت از قله دماوند باید نگاه فرابخشی داشته باشیم، گفت: نمی توان همه غفلت های احتمالی در این حوزه را به صورت دفعی و فوری جبران کرد و گام به گام و با برنامه ریزی باید اقدام نمود.

رییس کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند با بیان این که مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز از منویات مقام معظم رهبری و جزو تکالیف ماست، ابراز داشت: برخورد درست با زباله نیاز به فرهنگ سازی دارد. طبیعت، منزل ماست و همه وظیفه داریم در حفاظت و پویایی آن تلاش کنیم.

در این جلسه ابراهیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، معاون فرمانداری آمل و نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به ارایه گزارش اقدامات خود پرداختند. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار