افزایش ترانزیت و واردات کالا در بندر امیرآباد\

افزایش ترانزیت و واردات کالا در بندر امیرآباد

  • کد خبر: 214070
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 15:12

 استنادنیوز؛مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد واردات و تخلیه بار در این بندر طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بندر خبر داد

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی، «سیاوش رضوانی» اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ مجموع واردات انجام شده به بندر امیرآباد ۹۷۹ هزار و ۲۹۸ تن بود که این رقم در مدت مشابه امسال با ۳۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۴ تن رسید.

وی با بیان این که گسترش فعالیت‌های اقتصادی در بندر امیرآباد و افزایش اقدامات برای ترانزیت کالا از این بندر در مسیر کریدور شمال-جنوب سبب رشد فعالیت‌ها در حوزه واردات شده است، اظهار کرد: در ۶ ماه امسال از بنادر آکتائو، ماخاچ‌کالا، کامیشین، تولیاتی، ژیگولفسک، اکاترینوفکا، ولگاگراد، هوسان، ولگادنسک، سامارا، دوبوفکا، پریولژسکو، اولیا، آزف، نیکوکلاوسک، ساراتف، وسکرسنسک و ترکمنباشی انواع محصولات و کالاها شامل کاغذ و مقوا، سویا، جو، ذرت، گندم، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، چوب، مصنوعات فلزی، ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، سموم شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی و فلزات و روغن نباتی به ایران وارد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در واردات برخی محصولات مانند گازوییل، کود و سموم شیمیایی، روغن سویا و چوب تراورس شاهد رشد صد درصدی هستیم. برای واردات برخی محصولات نیز مانند جو آردسازی با ۹۹۷ درصد، ورق آهن سرد با ۲۸۲ درصد و کنجاله آفتابگردان با ۱۱۷ درصد، رشدی بیش از ۲ برابری ثبت شد.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به افزایش قراردادها و روند رو به رشد مراودات تجاری با کشورهای همسایه، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال شاهد رشد بیشتر واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار