مازندران دومین استان پیر در کشور\

مازندران دومین استان پیر در کشور

  • کد خبر: 214072
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 15:28

استنادنیوز؛مراسم روز جهانی سالمندان  با حضور دکتر آرام؛ مدیر کل بهزیستی مازندران،مهندس قلندری معاون امور توانبخشی، معاونین و مشاورین بهزیستی استان و جمع کثیری از سالمندان مراکز بهزیستی برگزار شد

مراسم روز جهانی سالمندان  با حضور دکتر سید سعید آرام؛ مدیر کل بهزیستی استان، طوسی مدیر کل امور اجتماعی و خانم دکتر طوسی مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران ، دکتر ظفرمند؛ مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران، مهندس قلندری معاون امور توانبخشی، معاونین و مشاورین بهزیستی استان مازندران و جمع کثیری از سالمندان مراکز بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر آرام با بیان اینکه دهمین سال متوالیست که میزبان سالمندان در  روز جهانی سالمند میباشم ، گفت: سالمندی و افزایش طول عمر از مهمترین دست آورد های بشر در جوامع امروزیست چرا که تمامی تلاش های انسان در طول تاریخ در مسیر توسعه و بهبود کیفیت زندگی در جهت افزایش طول عمر و امید به زندگی است.

وی با اشاره به دستورات دین مبین اسلام مبنی بر تکریم سالمندان افزود: پیر شدن تحقق یک آرزو و دعای خیر در حق انسانهاست و همواره برکت همراه با حضور سالمندان است.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به مشکلات و معضلاتی که سالمندی به همراه دارد و نیز افزایش رشد جمعیت سالمندان در کشور، تصریح کرد: مازندران با جمعیت 12 درصدی سالمندان دومین استان پیر در کشور است و این علاوه بر افزایش بار مسئولیت مدیران، افتخاری برای این استان است.

وی خاطرنشان کرد:  تصمیم سازان و مسئولان فعلی باید به گونه ای برای سالمندان برنامه ریزی کنند که در دوران سالمندی خودشان نیز از نتایج آن بهره مند شوند.

دکتر آرام با تاکید بر ضرورت شناسایی دقیق  معضلات و مشکلات  سالمندی و آموزش  سبک زندگی این دوران، با بیان اینکه بیش از 80 درصد جامعه سالمندان استان کاملا مستقل هستند، افزود: 13 درصد سالمندان نیمه وابسته و نیازمند حمایت در کارهای روزمره و تنها 5 درصد سالمندان کاملا وابسته و نیازمند مراقبت های ویژه و دریافت خدمات توانبخشی میباشند که بهزیستی 50 درصد از جمعیت سالمندان را تحت حمایت های ویژه خود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه در کنار مراکز نگهداری شبانه روزی،  مراکز روزانه آموزشی و خدمات دهی در منزل را فعال نمودیم، تصریح کرد: 14 مرکز روزانه سالمندان در سراسر استان و نیز تیم های تخصصی ویزیت در منزل با هدف مراقبت از سالمند و حمایت از خانواده سالمندان و همچنین مراقبت از 200 سالمند در منزل، بخشی از اقدامات بهزیستی مازندران به عنوان استانی پیشرو در امر خدمات دهی به سالمندان است.

وی با اشاره به هزینه های مراقبتی و افزایش جمعیت سالمندان بر ضرورت فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای ارائه بهتر خدمات در آینده تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی از ارائه خدمات فردی به سمت حل مشکلات اجتماعی و فراهم نمودن شرایط حضور سالمند در جامعه و بهره بری از توان آنها در برنامه های توسعه ای و بهبود شرایط اجتماعی روی آورده است.

دکتر آرام با تاکید بر ضرورت تکریم حقوق سالمندان بعنوان وظیفه ای ذاتی برای تمامی آحاد جامعه خاطرنشان کرد: سالمندان بعنوان تجربه یک ملت و نماد حیات و قدمت هر جامعه ای حق دارند تا از زندگی مستقل، محترمانه و با کرامت برخوردار شوند و این وظیفه ما مسئولین بعنوان برنامه ریزان این کشور است.

گفتنیست؛ مراسم روز جهانی سالمندان با اجرا و تهیه کنندگی حمیدرضا شفائی مجری توانمند صدا و سیما در حالی به پایان رسید که از جمعی از سالمندان موفق با اهدای لوح سپاس ، قدردانی بعمل آمد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار