زنگ خطر تعطیلی صنایع غذایی مازندران نواخته شد\
  • دبیر انجمن همگن صنایع غذایی و دارویی مازندران :

زنگ خطر تعطیلی صنایع غذایی مازندران نواخته شد

  • کد خبر: 214073
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 15:31

استنادنیوز؛مهدی زاده با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنایع غذایی استان به تعطیلی کشانده شده است، افزود: زنگ خطر اخراج نیروهای کار در این واحدهای صنعتی موثر در استان نواخته شده است

احمد مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی غذا اظهار داشت: امسال همایش روز جهانی غذا را در استان برنامه‌ریزی که از منتخبان و برترین‌های صنایع غذایی تجلیل می‌شود.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری، سال سختی برای صنعت غذایی کشور و استان صورت گرفته و تلاش‌های دولتی‌ها و تشکل‌ها برای برطرف کردن مشکلات مطروحه باید بیشتر شود.

دبیر انجمن همگن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه دو ماه آینده صنعت غذای استان و کشور روند سخت و نامطلوبی را سپری خواهد کرد، تصریح کرد: 507 پروانه صنایع غذایی در استان از بعد انقلاب داشته ایم که این واحدها به 183 واحد فعال و نیمه‌فعال رسیده است.

مهدی زاده با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنایع غذایی استان به تعطیلی کشانده شده است، افزود: زنگ خطر اخراج نیروهای کار در این واحدهای صنعتی موثر در استان نواخته شده است.

وی با اعلام اینکه به دلیل مشکلات رانندگان کامیون و نبود مواد اولیه بسیاری از کارخانجات صنایع غذایی به صورت نیمه تعطیل درآمده است، گفت: مسئولان ملی باید فکری برای احیا و برطرف کردن مشکلات صنایع غذایی استان صورت دهند.

این مسئول انجمن همگن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه قیمت شیر پس از سه سال افزایش حداقلی داشته است، تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت تمام شده محصول شیر توسط تولیدکنندگان بسیاری از برندهای صنایع لبنی کمتر در واحدهای فروش و سوپرمارکت‌‌ها عرضه نمی‌شود.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه بسیاری از واحدهای صنایع غذایی استان به دلیل کمبود نقدینگی و رسیدن به مرز ورشکستگی اقدام به اخراج کارگران خود کردند، افزود: تنها در یک واحد صنایع غذایی و لبنی استان 500 نفر از کار بیکار شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال سختی برای صنعت غذا را داریم، تصریح کرد: امسال ششمین سال برگزاری روز جهانی غذا را در مازندران داریم که هر ساله تعدادی از واحدها و کارشناسان را به عنوان واحدها و کارشناس برتر انتخاب می‌کنیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه امسال 35 واحد صنایع غذایی استان به عنوان واحد منتخب در روز جهانی غذا تجلیل می‌شوند گفت: 29 کارشناس فنی در حوزه غذا نیز به عنوان کارشناس برتر انتخاب شدند.

وی با اعلام اینکه مراسم روز جهانی غذا در 29 مهرماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این مراسم از فعالان صنایع غذایی با اهدای لوح تندیس تجلیل خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار